نشست ترامپ با رهبران روسیه، المان و فرانسه

© AP Photo / Evan Vucciنشست ترامپ با رهبران روسیه، المان فرانسه
نشست ترامپ با رهبران روسیه، المان فرانسه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا در پاریس با رهبران روسیه، فرانسه، آلمان و شماری از روسای جمهور دیگر کشور ها در کنار سائر مسائل، روی موضوع وضعیت در افغانستان نیز بحث و مذاکره نمود.

به گزارش اسپوتنیک، سارا ساندرز، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در مراسم یکصدمین سالگرد پایان جنگ اول جهانی در پاریس با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، امانوئل ماکرون، رهبر فرانسه، انگلا مرکل، نخست وزیر آلمان و دیگر رهبران جهان بحث و مذاکرات همه جانبه داشته است.
سندرز گفت: در جریان صرف طعام، رئیس جمهور امریکا، با روسای جمهور روسیه و فرانسه و همچنین انگلا مرکل، نخست وزیر آلمان، وضعیت در سوریه، همچنین تجارت، مسائل در عربستان سعودی، تحریم ها و اوضاع در افغانستان را مورد بحث و مذاکره قرار داد.  

ترامپ به گورستان سربازان امریکایی در پاریس نرفت - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ به گورستان سربازان امریکایی در پاریس نرفت

در طی این صحبت ها روی پیمان منع را کت های هسته‌ای کوتاه و میانبرد و روابط با کوریای شمالی نیز مذاکره صورت گرفت.
سخنگوی کاخ سفید گفت؛ رهبران کشور ها در جریان صرف طعان بحث دو ساعته "خوب و سازنده" داشتند.
روز گذشته در پاریس، پایتخت فرانسه، مراسم یادبود از یک صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول تجلیل به عمل آمد. پس از نواخته شدن سرود ملی فرانسه و اجرای موسیقی، امانوئل ماکرون در میان حضار سخنرانی کرد. رییس جمهوری فرانسه دیگر سران کشورها را به ساختن امید به جای ایجاد ترس فراخواند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حاشیه این مراسم با دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا اعلام کرد که، مذاکره با ترامپ در پاریس به خوبی صورت گرفت.
دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست‌جمهوری گفت که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور در پاریس دیداری کوتاه با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا داشته است.
سخنگوی کرملین این دیدار را مثبت ارزیابی کرد.
پوتین پیش از این بر آمادگی مسکو برای گفت‌وگو با واشنگتن تأکید کرده بود و گفته بود که روسیه آن طرفی که از معاهده منع موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد در اروپا خارج می‌شود نخواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала