اشرف غنی با معترضان صحبت کرد/ تظاهرات پایان یافت

© اسپوتنیک-J.A.Kتظاهرات در کابل
تظاهرات در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی جزئیات اقدامات حکومت را در رابطه به ولسوالی های مالستان، جاغوری و سایر ولایات با اعتراض کنندگان شریک ساخت.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های کابل، رئیس جمهور غنی با اعتراض کنندگان از طریق تلیفون صحبت کرد و جزئیات اقدامات حکومت را در رابطه به تامین امنیت ولسوالی های مالستان، جاغوری و سایر ولایات با آنان شریک ساخت. 

رئیس جمهور کشور به اعتراض کنندگان اطمینان داد که امنیت این ولسوالی ها تأمین می شود و نیروهای بیشتر اعزام گردیده است.
در همین حال ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد که اعتراض کنندگان پس از دریافت پیام اطمینانی از سوی رئیس جمهور غنی و استماع جزئیات اقدامات، به اعتراض مدنی شان خاتمه دادند.
این در حالیست که ساعت 11 شب گذشته ده ها تن از شهروندان کابل در پیوند به نا امنی در ولایت های ارزگان و غزنی دست به اعتراض زده و خود را تا مقابل درب ریاست جمهوری رسانیدند که بعد از گذشت چند ساعت، آمار آنها به صدها تن رسید.
این اعتراضات بعد از آن شکل گرفت که پس از حمله طالبان بر ولسوالی خاص ارزگان، دست‌کم 80 غیرنظامی هزاره‌تبار کشته، شماری دیگری از غیرنظامیان زخمی و ۶ تن دیگر اسیر شدند.
هم‌چنان به دنبال حمله‌ی طالبان بر مناطق هزاره‌نشین ارزگان خاص، بیش از چهارصد خانواده به ولسوالی‌های مالستان و جاغوری پناه بردند، اما این دو ولسوالی هم در محاصره طالبان در آمد و اوضاع امنیتی در این ولسوالی‌ها بدتر شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала