وزارت خارجه روسیه : مقامات کابل نشست مسکو را بار ها به تعویق انداختند

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه : مقامات کابل نشست مسکو را بار ها به تعویق انداختند
وزارت خارجه روسیه : مقامات کابل نشست مسکو را بار ها به تعویق انداختند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشست مسکو در مورد افغانستان که در آن نخستین بار نماینده های از گروه طالبان حضور یافتند، اولین گام به سوی پایان دادن به جنگ و توافق به صلح دایمی در این کشور به شمار می رود.

 به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات رسمی کابل، بار ها نشست مسکو را با ارائه شرایط غیر قابل اجرا به تعویق انداختند.
وزارت خارجه روسیه خبر داد که طالبان گفته اند برای گفتگو با مقامات رسمی کابل به شرطی آماده هستند که جدول زمانی خروج نیروهای امریکا ارایه گردد.
وزارت خارجه روسیه برعلاوه می گوید مسکو با ایالات متحده در افغانستان رقابت نمی کند، اما روسیه در خصوص امنیت خود و متحدانش در این منطقه نگران است.
یادآوری می‌کنیم، نشست صلح افغانستان روز جمعه، ۹ نومبر با حضور نمايندگان شورای عالی صلح افغانستان و طالبان در شهر مسکو برگزار شد.
حکومت افغانستان اعلام کرده که در این نشست حضور رسمی ندارد و شورای عالی صلح به عنوان نهاد مستقل تصمیم به شرکت در این نشست گرفته است.
نشست مسکو درمورد افغانستان قرار بود به تاریخ ۴ سپتمبر برگزار شود، اما به‌دلیل عدم اشتراک حکومت افغانستان در آن، به درخواست حکومت افغانستان، به تعویق انداخته شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала