جنگ درجاغوری به شدت ادامه دارد/ حکومت با اعزام اندک نیرو ها مردم را بازی می دهد

© اسپوتنیک-J.A.Kجنگ در جاغوری
جنگ در جاغوری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عضو شورای ولایتی غزنی در صحبت با رسانه ها گفت، در حمله اخیر طالبان به ولسوالی جاغوری نزدیک به 80 فرد ملکی کشته شده و حکومت با اعزام نیروهای اندک خود را بازی می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های کابل، در حمله اخیر طالبان به ولسوالی جاغوری، تعداد زیادی از افراد ملکی و نظامی کشته شدند و اما مردم از بی توجهی حکومت سخت انتقاد دارند.
مسوولان امنیتی در ولایت غزنی نیز تایید می‌کنند که در درگیری اخیرمیان نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی جاغوری این ولایت،‌ دستکم 10 سرباز کماندو شهید و شش تن دیگرشان زخمی شده‌اند.
سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت غزنی گفته است که در نتیجه این درگیری‌ها در کنار تلفات سربازان کماندو،دستکم 15غیرنظامی نیز شهید و 8 غیرنظامی دیگر زخمی شدند.
طالبان از پنج روز بدین سو حملات گسترده ای را بالای ولسوالی جاغوری آغاز کرده اند. 

بمباران طالبان توسط امریکایی‌ها در جنگ با داعش در جوزجان - اسپوتنیک افغانستان
بمباران طالبان توسط امریکایی‌ها در جنگ با داعش در جوزجان

مردم محل در کنار نیروهای امنیتی علیه طالبان می‌جنگند اما انتقادهای از عدم اعزام نیروهای کمکی به این ولسوالی وجود دارد.
اما وزارت دفاع ملی یک روز پس از حمله طالبان به ولسوالی جاغوری اعلام کرد که نیروهای ویژه کماندو برای حمایت از مردم به منطقه فرستاد. یک روز پس از آن گفته شد طالبان از منطقه عقب نشینی کرده و 39 جنگجوی طالبان کشته شدند.
مردم محل اما می‌گویند درگیری به گونه پراکنده ادامه داشت و اکنون دوباره شدت گرفته و بسیاری از ساکنان جاغوری در حال فرار به مناطق دیگر هستند. مردم منطقه آمار تلفات را بیشتر از منابع دولتی اعلام می‌دانند. آنها می‌گویند دست‌کم بیست سرباز کماندو در جنگ با طالبان کشته شدند.
عضو شورای ولایتی غزنی هشدار می دهد که اگر جاغوری سقوط کند، این ولسوالی به سوریه بعدی مبدل خواهد شد که هیچ نیروی نظامی افغان و ناتو نخواهند توانست وضعیت را مهار کند
ذبیح الله مجاهد، یکی از سخنگویان طالبان نیز در توییتی گفته آنها تا اکنون پنج پاسگاه را در ولسوالی جاغوری تصرف کرده و 22 سرباز کماندو را کشته‌اند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала