ازبکستان 25 بس به افغانستان اهدا کرد

© Photo / Ministry of Higher Education of Afghanistan/JAKازبکستان 25 بس به افغانستان اهدا کرد
ازبکستان 25 بس به افغانستان اهدا کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کلید های 25 عراده موتر رسما توسط معاون سفیر ازبکستان در کابل به وزیر ترانسپورت به وزیر تحصیلات عالی افغانستان داده شد.

تبدیل ایستگاه‌های «ملی بس» به دکان‌ها در شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان
تبدیل ایستگاه‌های «ملی بس» به دکان‌ها در شهر کابل
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، 25 دستگاه بس از سوی ازبکستان به افغانستان اهدا شد. 

وزیر تحصیلات عالی افغانستان در مراسم تحویل این بس ‌ها گفت: این کمک نشانه تداوم حسن نیت و دوستی میان دو کشور افغانستان و ازبکستان است.

وی با قدردانی از این کمک ازبکستان از دولت و مردم آن کشور تشکر نموده و خواستار افزایش روابط میان دانشگاه های دو کشور از جمله تحقیقات علمی مشترک، تبادل تجربه شد.

خواجه عمری همچنان با یادآوری برنامه های مدون و دستاورد های وزارت تحصیلات عالی طی یک سال اخیر افزود: در شرایط کنونی همکاری دوستان خارجی افغانستان برای تقویت تحصیلات عالی یک امر مهم و ضروری پنداشته می شود.

محمد حمید طهماسی وزیر حمل و نقل افغانستان نیز از کمک کشور ازبکستان به افغانستان سپاسگزاری نموده ، تقویت روابط دوستانه و رشد همکاری های متقابل میان دو کشور مفید و ارزنده خواند.

فرقت عثمان اوف معاون سفیر ازبکستان در کابل نیز از حسن نیت و همکاری بیشتر کشور متبوعش به افغانستان وعده داده گفت: دولت و مردم ازبکستان علاقمند دوام دوستی معنوی و همکاری با افغانستان بوده و این گونه همکاری ها را در آینده گسترش خواهد داد.

در پایان این مراسم کلید های 25 عراده موتر رسما توسط معاون سفیر ازبکستان در کابل به وزیر ترانسپورت به وزیر تحصیلات عالی داده شد و قرار است، که این موتر ها برای دانشگاه های ولایات به خصوص برای انتقال دانشجویان دختر اختصاص داده شود.

یادآوری می کنیم، که نزدیک به یک سال است، که هیچ موتر و یا کرایه ای برای انتقال استادان دانشگاه های دولتی کابل به آنها داده نمی شود و این یک مشکل بزرگ برای استادان دانشگاه های دولتی افغانستان است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала