کمک 36 میلیون دالری امریکا به بیجا شدگان اخیر افغانستان

© Fotolia / Irochkaکمک 36 میلیون دالری امریکا به بیجا شدگان اخیر افغانستان
کمک 36 میلیون دالری امریکا به بیجا شدگان اخیر افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا 36 میلیون دالر به بیجا شگان اخیر افغانستان کمک کرده است.

طالبان بالای ولسوالی جاغوری حمله کردند - اسپوتنیک افغانستان
طالبان بالای ولسوالی جاغوری حمله کردند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افق، دفتر مطبوعاتی ریاست اجراییه افغانستان با نشر خبرنامه‌ی نوشته است، که کمیته عالی دولتی مبارزه با حوادث طی نشستی وضعیت بیجا شدگان در ولایات غزنی، فراه و غور را مورد بررسی قرار داده است.

عبدالله عبدالله رییس اجراییه افغانستان در این نشست که روز گذشته برگزار شده گفته است، که دولت تلاش می‌کند به مشکلات بیجا شد‌گان ولسوالی‌های مالستان و جاغوری غزنی، چهارسده و پسابند غور و خاک سفید فراه رسیدگی شود.

 وی افزوده است، که USAID مبلغ 36 میلیون دالر کمک فوری به بیجاشد‌گان کرده و وزارت‌های امور حوادث و  برای دریافت آن هماهنگی کنند.

در این نشست نجیب آقا فهیم وزیر دولت در امور حوادث گفته است، که کمیته ولایتی غزنی سه میلیون افغانی در اختیار دارد و به زودی به نیازمندان کمک می‌شود.

 وی افزوده است، که براساس گفته‌های رییس اجراییه مبلغ 10 میلیون افغانی برای رسیدگی به مشکلات بیجا شده‌گان غزنی و سایر ولایات منظور گردیدخ که تا کنون در دسترس قرار نگرفته است.

وزیر حوادث همچنان گفته که ریاست امنیت ملی برای 850 خانواده در ولسوالی‌های مالستان و جاغوری مواد غذایی توزیع کرده، موسسات بین‌المللی هم تعهد 21میلیون دالر کمک به بیجا شده‌گان حوادث اخیر کرده‌اند. موسسه UNHCR نیز اطمینان داده است، که 16 هزار خیمه از دبی و مقداری هم از پاکستان به کابل انتقال می‌دهد تا برای بیجا شده‌گان توزیع گردد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала