روشن شدن گوشه های پنهان پذیرایی از طالبان در مسکو

© Sputnikروشن شدن گوشه های پنهان پذیرایی از طالبان در مسکو
روشن شدن گوشه های پنهان پذیرایی از طالبان در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کابلوف: طالبان خود را در مسکو راحت احساس می کردند.

 به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در باره افغانستان و مدیر دیپارتمنت دوم آسیای وزارت خارجه روسیه پس از پایان دور دوم مشورها در چارچوب مسکو در باره افغانستان طی کنفرانس کوتاه مطبوعاتی در وزارت خارجه فدراسیون روسیه سخنرانی نمود.
او گفت، مسایل مختلف حیاتی از قبیل مسایل راه اندازی پروسه صلح در افغانستان، آمادگی برای کنفرانس، آغاز دیالوگ بین حکومت افغانستان و گروه «طالبان»، خروج نیروهای خارجی از افغانستان، مطالبات هردو طرف در آستانه کنفرانس، جزئیات ملاقات، راجع به مبارزه با تروریستان داعش و کمک کنندگان خارجی آنها، راجع به ترافیک مواد مخدر افغانی و نتائیج حضور 17 ساله امریکا در افغانستان، راجع به محل و زمان ملاقات های آینده در چارچوب مسکو، مورد بحث قرار گرفتند که باعث دلچسپی زنده نه تنها نمایندگان رسانه ها، بلکه مردم عادی، قبل از همه مردم افغانستان گردید.
کابلوف گفت که این اولین مورد نیست که با طالبان ملاقات صورت می‌گیرد. سال گذشته در پاکستان نیز ملاقات سازماندهی شده بود که در آن امریکا و چین نیز حضور داشتند، این کدام حرف نو نیست. اما دیدار در چنین یک چوکات وسیع این بار اول بود. ما برای اولین بار چنین زمینه ملاقات را برای شرکت کنندگان منطقوی سازماندهی کردیم.
یاد اور می شویم که نشست صلح مسکو هشتم و نهم نوامبر(17 و 18عقرب) با حضور اعضای دفتر سیاسی طالبان و نمایندگان رسمی و غیررسمی شماری از کشورها از جمله آمریکا در روسیه برگزار شد.
طالبان در این نشست به خروج نظامیان خارجی از افغانستان تاکید و از گفت‌وگو با اعضای شورای عالی صلح افغانستان نیز خودداری کردند.
جریان مکمل مصاحبه ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه را از اسپوتنیک افغانستان دنبال نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала