امریکا از همپیمان دیرینش بخاطر پشتیبانی از صلح در افغانستان قدردانی کرد

© REUTERS / Yuri Gripasامریکا از همپیمان دیرینش بخاطر پشتیبانی از صلح در افغانستان قدردانی کرد
امریکا از همپیمان دیرینش بخاطر پشتیبانی از صلح در افغانستان قدردانی کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع ایالات متحده امریکا در دیدار با همتای قطری اش، بخاطر پیشتیبانی دوحه از صلح در افغانستان، قدردانی نموده، قطر را یک پشتیبان دیرینه ماموریت امریکا و ناتو در افغانستان خواند.

به گزارش اسپوتنیک، جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا که روز سه شنبه از خالد العطیه، وزیر دفاع قطر در واشنگتن پذیرایی نمود، قطر را یک همپیمان دیرینه ایالات متحده و ناتو خوانده گفت: "ما در قطر یک دوست و همپیمان نظامی دیرینه برای صلح و ثبات در شرق میانه و یک پشتیبان مأموریت ناتو در افغانستان را می‌بینیم. و این جا من باید از انتقال مؤفقانه مواد از هنگری به مأموریت ناتو در افغانستان توسط قطر به عنوان اثبات اقدام جهانی شما، یادآوری کنم".

وزیر دفاع امریکا در ادامه گفت: "سپاس از تلاش‌های قطر برای پشتیبانی از صلح و ثبات در افغانستان… من باید از شما از بهر میزبانی خوب تان از نیروهای امریکایی در پایگاه هوایی العدید قدردانی کنم. این پایگاه جایی برای عملیات‌های مشترک هوایی ما است و جایی است که ما یکجا با پانزده کشور دیگر از بهر تقویت ثبات منطقه‌یی و تعهدات مشترک مان برای مبارزه با افراطیت، مشترکاً کار می‌کنیم".

ملاقات نماینده امریکا در امور افغانستان با وزیر امور خارجه قطر - اسپوتنیک افغانستان
ملاقات نماینده امریکا در امور افغانستان با وزیر امور خارجه قطر

در همین حال، وزیر دفاع قطر گفت: "قطر و ایالات متحده وارد یک همکاری راهبردی و تاریخی شده اند که بر احترام دوجانبه و دیدگاه مشترک برای یک آینده بهتر استوار است. ما با همپیمانان مان در ایالات متحده امریکا و به ویژه دوستان ما این جا در وزارت دفاع امریکا برای تقویت روابط مان و پیشرفت این روابط از نزدیک کار می‌کنیم".

وی افزود: "قطر و ایالات متحده امریکا بارها یکجا باهم در مبارزه با افراطیت و در پشتیبانی از آزادی هم در منطقه و هم در سطح جهان یکجا باهم ایستاده اند".

در همین حال، ربیکا ریبریچ، سخنگوی پنتاگون، در گفتگو با رسانه‌های قطر گفت که دیدار وزیران دفاع امریکا و قطر نشانۀ تأیید همکاری راهبردی و امنیتی واشنگتن و دوحه است.

او گفت که دو طرف روی برخی از مسایل امنیتی و نظامی به شمول مبارزه با هراس افگنی و محدودسازی فعالیت داعش و پشتیبانی قطر از مأموریت ناتو در افغانستان گفتگو کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала