مسوولان: امکانات نهادهای امنیتی برای دفع تهدیدات کافی نیست

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaمسوولان: امکانات نهادهای امنیتی برای دفع تهدیدات کافی نیست
مسوولان: امکانات نهادهای امنیتی برای دفع تهدیدات کافی نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزرای دفاع ملی و امور داخله افغانستان از وجود تهدیدات و توطئه‌های خیلی جدی برای وخیم‌ساختن وضع امنیتی افغانستان و نبود امکانات لازم نهادهای امنیتی و دفاعی برای دفع این تهدیدات، خبر داده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، ویس احمد برمک، وزیر امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان می‌گوید که استخبارات منطقه و گروه‌های هراس‌افگن با تمامی امکانات شان می‌کوشند تا نیروهای دولتی را زمین‌گیر سازند.

آقای برمک افزود: "دشمن و حامیان دشمنان مردم افغانستان و حامیان تروریستان آخرین برنامه‌ریزی‌های خود را کردند که باید کمر ما را بشکنند".

در کمتر از یک هفته این دومین بار است که مسوولان نهادهای امنیتی و دفاعی کشور از بهر دادن اطلاعات از چگونگی اوضاع امنیتی کشور به مجلس نمایندگان فرا خوانده می‌شوند.

وزیر دفاع ملی می‌گوید که اکنون در ولایت‌های غزنی، ارزگان، فاریاب، جوزجان، سرپل، کندز، بادغیس، بغلان و بخش‌های دیگر کشور نبردها جریان دارند.

صدها نیروی امنیتی از راه زمین عازم ولسوالی های جاغوری و مالستان شدند - اسپوتنیک افغانستان
صدها نیروی امنیتی از راه زمین عازم ولسوالی های جاغوری و مالستان شدند

طارق شاه بهرامی، وزیردفاع ملی، گفت: "صادقانه گپ همین است که تهدیدها خیلی بالاست، توطئه‌ها علیه این وطن خیلی بالاست و امکانات موجود فعلی نهادهای امنیتی و دفاعی کفایت کننده دفع همین تهدیدات نیست".

این در حالیست که شماری از نمایندگان مجلس مسوولان نهادهای امنیتی را به ناتوانی متهم ساختند.

عبدالرحیم ایوبی، مجلس نمایندگان، گفت: "زمانی که دوصد تا سه صد جوان در یک روز به شهادت می‌رسند و یتیم‌های آنان در شهر خیرات می‌خواهند و شما حتا جنازه آنان را رسانیده نمی‌توانید آیا بیشتر از این به شما لازم است که باشید".

عبدالقیوم سجادی، مجلس نمایند‌گان، گفت: "هدف و پلان اساسی حکومت تنها دفاع از مراکز دولتی و ولسوالی‌ها است. اگر چنین است و حکومت دفاع از مردم را وظیفه خود نمی‌داند نباید مردم را به قربانگاه بفرستند".

وزیران دفاع و داخله تاکید کردند که از تمامی توان برای جلوگیری از تهدیدها کارمی‌گیرند.

وزیردفاع ملی گفت: "همین که رأی اعتماد خود را بگیرین هم با افتخار تمام و به احترام تمام آن را لبیک می‌گویم".

آقای برمک گفت: "باید صادقانه کار بکنیم در این وطن، ولا که تا دو بجه سه بجه شب این وزیر دفاع و من در تیلفون استیم، همین صدای ما که خراب شده ولا که جور شده باشد این را زنگ بزن آن فرمانده را زنگ بزن که چطور شد، قومندان چیغ میزند که کمک".

اما برخی از اعضای مجلس نماینده‌گان همکاران شان را در مجلس به بهره برداری‌های شخصی از فراخواندن وزیران متهم می سازند.

عبدالرحیم ایوبی، مجلس نمایندگان، گفت: "همین حالا وزیرصاحبان در چای خانه به این ها (وکیلان)امضا داده می‌روند این چگونه است به خدا ما نمیدانیم این مردم از خدا نمی‌ترسند".

این در حالیست که گزارش‌ها از غزنی می‌رسانند که علاوه بر مالستان و جاغوری، سه شنبه شب، بخش‌هایی از حومه شهر غزنی هم گواه نبردها میان نیروهای دولتی و طالبان بوده اند.
نبردهایی که گفته می‌شود در آن‌ها، هم به طالبان و هم به نیروهای دولتی، تلفاتی وارد شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала