ترکیه: آماده کمک برای برقراری صلح در افغانستان هستیم

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه: آماده کمک برای برقراری صلح در افغانستان هستیم
ترکیه: آماده کمک برای برقراری صلح در افغانستان هستیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اوغوزخان ارطغرل، سفیر ترکیه در افغانستان اعلام کرد در صورت تقاضای کابل، انقره آماده کمک جهت برقراری صلح و حفظ آن در این کشور است.

به گزارش اسپوتنیک، اوغورخان ارطغرل، سفیر ترکیه در افغانستان طی یک کنفرانس مطبوعاتی در کابل اظهار داشت: درصورت تقاضای افغانستان، انقره آماده کمک برای برقراری صلح و حفظ آن در این کشور است.
این نشست خبری در سفارتخانه ترکیه در کابل برگزار شد و جناب سفیر در ادامه تصریح کرد: "ترکیه خواهان برقراری رفاه در افغانستان است. در این زمینه آماده ارائه هرگونه کمکی هستیم. کشور ما تاکنون تلاش زیادی برای برقراری ثبات در افغانستان کرده و میزبان برخی مذاکرات در این زمینه بوده است".
سفیر ترکیه گفت: روابط ترکیه — افغانستان در تمام زمینه‌ها ادامه خواهد داشت. همکاری اقتصادی با این کشور را نیز تقویت می‌کنیم. کریدور هوایی ترکیه- افغانستان در همین راستا افتتاح شد. شرکت‌های ما نیز در افغانستان سرمایه گذاری می‌کنند.
صدها پروژه به ویژه در زمینه آموزشی توسط آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه «تیکا» در افغانستان اجرا شده است. بیش از صد مدرسه در افغانستان ساخته‌ایم و هزاران دانش آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.
همکاری و روابط نظامی بین ترکیه — افغانستان از گذشته تاکنون بسیار خوب بوده است. نیروهای پلیس افغانستان در ترکیه آموزش می بینند. نیروهای کشور ما نیز امنیت فرودگاه بین المللی کابل را تامین می‌کنند.
ترکیه همواره حامی مظلومین در سراسر جهان بوده است. امسال در صدر کشورهای ارائه‌کننده کمک‌های بشردوستانه قرار گرفتیم. ترکیه بدون هیچ چشم‌داشتی میلیاردها دلار به کشورهای مختلف کمک کرده است."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала