صدها هزار نفر قربانی نتیجه حضور امریکا در افغانستان و عراق

© AFP 2023 / FILES DAVID FURSTصدها هزار نفر قربانی نتیجه حضور امریکا در افغانستان و عراق
صدها هزار نفر قربانی نتیجه حضور امریکا در افغانستان و عراق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تحقیقات یک اندیشکده امریکایی نشان می‌دهد که بیش از 700 هزار نفر از مردم جهان تاکنون قربانی جنگ مورد ادعای امریکا علیه تروریسم شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، در تحقیقات اندیشکده روابط بین الملل واتسون در دانشگاه براون در ایالت رود آیلند امریکا آمده است که بیش از 700 هزار نفر دستکم در عراق و افغانستان، پاکستان و سوریه از زمان آغاز به اصطلاح جنگ امریکا علیه تروریسم بعد از حملات یازدهم سپتامبر سال 2011 میلادی کشته شده اند.
در جنگ مورد ادعای امریکا علیه تروریسم 480 هزار نفر کشته شدند که 244 هزار آنها غیر نظامی بودند.
در نتیجه جنگ امریکا در افغانستان، عراق، سوریه و سایر کشورها دیگر تعداد مهاجرین به ده میلیون نفر رسیده است.
علاوه براین، وشنگتن از آعاز سال 2001 تا پایان سال 2019 میلادی، 5.9 تریلیون دالر را صرف ادارۀ این جنگ ادعای خود کرده است.
به نوبه خود، پنتاگون گفته است که بعد از 11 سپتمبر سال 2001 میلادی با پایان سال 2018 میلادی در عملیات نظامی خود حدود 1.7 تریلیون دالر هزینه کرده است. که این مبلغ شامل مصارف عملیات های نظامی در عراق، افغانستان و چندین کشوهای دیگر جهان بوده است.
اشاره شده است که فقط یک درصد هزینه‌های جنگ شامل هزینه های وزارت دفاع کشور می‌شود.
اگر ایالات متحده امریکا همچنان به همین منوال پیش برود، حتی اگر تمام جنگ ها تا سال 2023 هم تکمیل شود، تمام هزینه‌ها امریکا بدون بدهی به 6.7 تریلیون دالر می‌رسد.
امریکا به بهانه جنگ علیه تروریسم به اشغال کشورهای اسلامی و دخالت در امور داخلی آنها روی آورده است. گزارش های رسمی و مطبوعاتی ثابت می‌کند که امریکا به گروه های شورشیان در افغانستان و عراق و سوریه کمک می‌کند و وقتی جان آنها به خطر می‌افتد آنها را با هلیکوپترهای خود به اماکن دیگری می‌برد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала