مولتی میلیاردر ایتالیایی که بخاطر اسلام کشته شد+عکس

© AP Photoمولتی میلیاردر ایتالیایی که بخاطر اسلام کشته شد+عکس
مولتی میلیاردر ایتالیایی که بخاطر اسلام کشته شد+عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ماجرای زندگی مولتی میلیاردر ایتالیایی که بخاطر اسلام به ثروتش پشت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم؛ ادواردو آنیِلی (Edoardo Agnelli) متولد 9 جون سال 1954 در نیویورک متولد شد. او یکی از از دو فرزند جیانی آنیلی — سرمایه‌دار و میلیاردر ایتالیایی و مالک سابق مجموعه فیات — و مارلا کاراچولو بود. وی پس از قبول مذهب تشیع نام خود را به "مهدی" تغییر داد. ادواردو در 15 نوامبر سال 2000 درگذشت.

پدر "ادوارد"، میلیاردر ایتالیایی و صاحب کارخانه ماشین سازی فیات، فراری، اوبکو، لامبورگینی، لانچیا، آلفارمو، چندین کارخانه صنعتی، بانک‌های خصوصی، شرکت‌های طراحی مد و لباس، روزنامه‌های لاستامپا، کوریره، دلاسرا و باشگاه فوتبال یوونتوس بود. تنها فرزند پسرش که وارث این همه ثروتش بود در 6 جون 1954 در نیویورک به دنیا آمد و نامش "ادواردو" نهاده شد.
ادواردو تحصیلات متوسطه خود را در ایتالیا سپری کرد و پس از آن به کالج آتلانتیک در بریتانیا رفت. ادوارد برای اخذ مدرک دانشگاهی در رشته ادبیات مدرن به دانشگاه پرینستون رفت. ادوارد علی رغم خواسته پدرش که می خواست در رشته‌های صنعتی بود، او بیشتر معطوف به مطالعات فلسفی و عرفانی بود. همین علاقه او باعث شد به کشورهای مختلفی برای تحقیق سفر کند.
ادوارد در سن 20 سالگی برای اولین بار در دانشگاه پرینسون امریکا قرآن را می‌بیند و کنجکاو می‌شود که ببیند در قرآن چه چیزی آمده است. ادواردو وقتی آیاتش را به انگلیسی می‌خواند، تاثیر فراوانی بر او گذاشته و باعث می‌شود که به اسلام روی آورد.

ادواردو همچنان والدین خود را برای مسلمان شدن، تشویق می‌کند، اما آنها شدیداً مخالفت کرده و تلاش می‌کنند او را از دین اسلام بازگردانند. حتی وی را تهدید به محروم ردن از ارث می‌کنند، اما این اقدام نیز موجب نشد که از خواسته خود دست بردارد.
او همچنان در جریان تحقیقاتش با آیت الله خمینی آشنا می‌شود. عباس قدیری ابیانه به عنوان رایزن مطبوعاتی در ایتالیا با این جوان آشنا می‌شود. قدیری ابیانه می‌گوید: وقتی برایش راجع به تشیع توضیح دادم، مشتاق شد و بعد از شیعه شدن و ذکر شهادتین، نام او را «مهدی» گذاشتیم. بار اول که به ایران آمد، خدمت امام رفت. در آن ملاقات، آیت‎الله خامنه‎ای، آقای هاشمی، سیداحمد خمینی و فخرالدین حجازی حضور داشتند. ادواردو در ایتالیا علیه سلمان رشدی فعالیت می‌کرد.

آنیلی هنگامی که متوجه شد که ارث به او تعلق نمی‌گیرد، تصمیم گرفت به عنوان طلبه به قم برود. 15 نوامبر سال 2000 بود که ادواردو را در یک واقعه مشکوک در سن 46 سالگی کشته شد و عنوان شد که خودکشی کرده است؛ در حالی که هیچ مدرک کالبدشکافی، فلم و یا مدرکی دال بر خودکشی موجود نبود.
از موارد مشکوکی که درباره کشته شدن ادواردو وجود دارد این است که هیچ‌گونه بررسی تکمیلی در مورد نحوه قتل او انجام نشد. جسد وی کالبد شکافی نشد و مرگ وی فوراً خودکشی جلوه داده شد.

همچنان نخست‌وزیر ایتالیا درگذشت ادواردو را به خانواده آنیلی تسلیت گفت و قبل از بازی ایتالیا و انگلستان، ورزشگاه یک دقیقه به احترام ادواردو سکوت کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала