امریکا تلاش می‌کند روسیه را بر ضرورت خروج ایران از سوریه متقاعد کند

© AP Photo / Sepahnews امریکا تلاش می‌کند روسیه را بر ضرورت خروج ایران از سوریه متقاعد کند
امریکا تلاش می‌کند روسیه را بر ضرورت خروج ایران از سوریه متقاعد کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه امریکا در امور سوریه گفته است که ایالات متحده امریکا تلاش می‌کند روسیه را در باره ضرورت خروج ایران از سوریه متقاعد کند.

به گزارش اسپوتنیک، جمیز جفری، نماینده ویژه امریکا در امور سوریه در جریان کنفرانس مطبوعاتی گفت که این کشور تلاش می‌کند مسکو را در باره ضرورت عقب نشینی نیروهای ایرانی از سوریه متقاعد کند.
وی افزود: "امریکا گمان نمی‌کند که حضور نیروهای ایران در سوریه در راستای منافع کسی باشد.

امریکا: برای پیروزی بر داعش، تغییر نقش ایران و رفتار رژیم اسد حتمی است - اسپوتنیک افغانستان
امریکا: برای پیروزی بر داعش، تغییر نقش ایران و رفتار رژیم اسد حتمی است

نماینده امریکا در امور سوریه اضافه کرد: مامویت ما این است که همه از جمله روس ها را متقاعد کنیم که عقب نشینی نیروهای نظامی ایران از سوریه، بهترین راه برای حفظ امنیت و ثبات نه تنها برای سوریه بلکه برای کل منطقه است.
جفری گفت: واشنگتن و مسکو می‌توانند اختلافات خود درباره سوریه را در سطح سیاسی حل کرده و گفتگوهای سیاسی میان دو کشور در تمامی سطوح ادامه دارد.
درگیری مسلحانه در سوریه از مارچ 2001 بدین سو ادامه دارد. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در این مدت 220 هزار تن کشته شده اند. مذاکرات بر سر حل این بحران، در آستانه و ژنو برگزار می‌شود. امریکا از سال 2014 در خاک سوریه، بدون موافقت دولت این کشور، در برابر داعش عملیات نظامی راه‌اندازی می‌کند. روسیه از سپتمبر 2015 بدین سو بر اساس درخواست رسمی دمشق بر علیه گروه تروریستی داعش عملیات نظامی اجرا می‌کند.
روسیه در سال 2015 به درخواست دمشق عملیات ضدتروریستی در سوریه را آغاز کرد. در ماه مارچ سال 2016 پوتین به دلیل انجام موفقانه وظایف نیروهای هوایی روسی تصمیم گرفت تا یک بخش بزرگ این نیروها از سوریه خارج شوند. در آغاز ماه دسمبر سال 2017 رئیس جمهور روسیه شکست کامل "دولت اسلامی" در سوریه را اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала