پشتیبانی بحرین و امارات از تصمیم های عربستان درباره پرونده خاشقجی

© AP Photo / Virginia Mayoپشتیبانی بحرین و امارات از تصمیم های عربستان درباره پرونده خاشقجی
پشتیبانی بحرین و امارات از تصمیم های عربستان درباره پرونده خاشقجی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام های بحرین و امارات متحده عربی از تصمیم های عربستان سعودی درباره روزنامه نگار سعودی که به قتل رسیده بود، پشتیبانی می کنند.

ارسال نوار صوتی قتل خاشقجی به برخی از کشور ها - اسپوتنیک افغانستان
ارسال نوار صوتی قتل خاشقجی به برخی از کشور ها
به گزارش اسپوتنیک، بحرین  با اعلام قطعنامه ای از اقدامات انجام شده توسط عربستان سعودی درباره جمال خاشقجی شهروند سعودی پشتیبانی کرد.

در اعلامیه وزارت امور خارجه بحرین آمده است، که بحرین از تصمیم های عربستان سعودی درباره قتل جمال خاشقجی پشتیبانی می کند و این مراحل نشان دهنده تمایل به مجازات همه کسانی است که در این جنایت شرکت می کرده است و واقعیت ها را با تمام شفافیت و باز بودن نشان می دهد.

وزارت امور خارجه امارات متحده عربی و همکاری های بین المللی هم اشاره کرده است، که "تصمیم گیری های عربستان سعودی در این مورد تعهد پادشاهی به ارزش ها، اصول و عدالت را تایید می کند و از احترام به قانون سخن می گوید."

بحرین و امارات متحده عربی علیه سیاسی شدن قتل روزنامه نگاری یا استفاده از این جرم برای تخریب عربستان سعودی سخن گفته اند.

یادآوری می کنیم، که جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستان سعودی، برای روزنامه واشنگتن پست ایالات متحده کار می کرد و از سال 2017 به بعد در این کشور زندگی می کرد. او در 2 اکتوبر پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول در ترکیه ناپدید شد. در شب 20 اکتوبر، رسانه های دولتی عربستان سعودی پیام دادستان کل کشور را منتشر کردند که با توجه به اطلاعات اولیه، خاشقجی در درگیری با کارکنان کنسولگری این کشور در استانبول جان باخته است. اما در این حال، دادستانی استانبول کشتن خاشقجی را عمدی خواند.

بر اساس بیانیه دفتر دادستانی کل عربستان سعودی، به ظن کشتن خاشقجی 21 نفر بازداشت شده اند. برای پنج تن از این مظنونان حکم اعدام از طرف دادستان سعودی صادر شده و بقیه مظنونان منتظر مجازات طبق قوانین شریعت اسلامی است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала