کشمکش تازه در پیوندهای افغانستان و پاکستان

© Flickr / Shahzeb Younasکشمکش تازه در پیوندهای افغانستان و پاکستان
کشمکش تازه در پیوندهای افغانستان و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده است، که یک افسر پولیس پیشاور که چندی پیش جسدش در ننگرهار پیدا شده بود، در افغانستان به قتل رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، عمران خان دستور داد تا درباره قتل افسر پولیس پاکستان در افغانستان تحقیق شود.  

مقام های افغانستانی از پیدا شدن جسد یک افسر پولیس پاکستانی که در ماه گذشته در اسلام آباد مفقود شده بود، خبر دادند.

همچنین وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده است، که سفیر افغانستان در این کشور را در پیوند با موضوع قتل این افسر پاکستانی فراخوانده است. 

از سوی دیگر اردوی پاکستان در یک بیانیه گفته است، اختطاف داور از اسلام آباد و سپس برخورد مقام های افغانستان سوالاتی مبنی بر دخالت حلقاتِ بیشتر از یک گروه تروریستی در افغانستان را درین قضیه مطرح می‌سازد.

در این بیانیه تاکید شده‌است، که نیرو های امنیتی افغانستان در راستای حصار کشی در امتداد خط دیورند و هماهنگی امنیتی در سرحد همکاری کنند تا از استفاده خاک افغانستان بر ضد پاکستان جلوگیری شود.

اما مقام‌های افغانستان می‌گویند، که طاهر خان داور افسر پولیس پاکستان به آن سوی خط دیورند کشته شده‌ و جسدش به خاک افغانستان آورده شده‌است.

حیات الله حیات والی ننگرهار گفته است، که جسد این پولیس پاکستانی در جوار خط دیورند در صد متری پوسته نظامی پاکستان یافت شده‌است.

وی افزوده است، که ما این موضوع را شدیداً محکوم می‌کنیم و اطمینان می‌دهیم که در خاک افغانستان در این‌گونه قتل های مرموز هرگز نه مردم افغانستان دست دارند و نه هم دولت افغانستان.

هواداران جنبش تحفظ پشتون‌ها به رهبری منظور پشتین دیروز در بسیاری مناطق پاکستان مظاهره کرده و اردوی این کشور را به دست داشتن در قتل داور متهم کردند.

والی ننگرهار بدون آنکه از کسی نام بگیرد گفت، دولت جمهوری اسلامی افغانستان و به خصوص مردم ننگرهار درین مورد بسیار متاسف اند، به خاطری که کار را کسی دیگر انجام داده و متاسفانه جسد را به منطقه ما آورده است. فکر می‌کنم که افغان ها و هم مردم پشتونخواه می‌دانند که داور قربانی چه چیز شد و کی او را از بین بُرد.

حیات الله حیات گفت، درین مورد که جسد داور از سوی کی و چه گونه به ولسوالی مومند دره انتقال داده شده، بررسی‌ها آغاز شده است.

این درحالیست، که داعش ظاهراً در یک نامه مسئولیت قتل طاهر خان داور را پذیرفته است؛ منظور پشتین رهبر جنبش تحفظ پشتون‌ها به روز چهارشنبه در یک پیام ویدیویی گفت که این نامه به زبان پشتو اما به رسم الخط اردو نوشته شده‌است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала