ایران بازهم در پول‌شویی از افغانستان پیشی گرفت

© Fotolia / Borna_Mirایران بازهم در پول‌شویی از افغانستان پیشی گرفت
ایران بازهم در پول‌شویی از افغانستان پیشی گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایران در صدر جدول کشورهای دارای بالاترین ریسک پول‌شویی قرار گرفته است، افغانستان پس از ایران در جایگاه دوم این جدول قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، وال استریت ژورنال با نشر یک مطلب نوشته است که از نظر شاخص بازل، کشورهایی که بالاترین ریسک پول‌شویی در آنها وجود دارد عبارتند از: ایران، افغانستان، تاجیکستان، گینه بیسائو، مالی، کامبوج، موزامبیک، اوگاندا، سوازیلند و میانمار. کشور فنلاند در این رتبه بندی، کم ریسک ترین کشور از نظر پول‌شویی شناخته شده است.

پسر پله فوتبالر مشهور برازیلی به اتهام پول‌شویی زندانی شد - اسپوتنیک افغانستان
پسر پله فوتبالر مشهور برازیلی به اتهام پول‌شویی زندانی شد

ایران برای سومین سال متوالی از نظر شاخص بازل، که یک شاخص سالیانه در زمینه ارزیابی عملکرد کشورها در زمینه ریسک پول‌شویی است، جایگاه نخست خود را حفظ کرده است.

از نظر شاخص بازل، کشورهایی که بالاترین ریسک پول‌شویی در آنها وجود دارد عبارتند از: ایران، افغانستان، تاجیکستان، گینه بیسائو، مالی، کامبوج، موزامبیک، اوگاندا، سوازیلند و میانمار. کشور فنلاند در این رتبه بندی، کم ریسک ترین کشور از نظر پول‌شویی شناخته شده و کشورهای لیتوانی و استونی در رتبه های دوم و سوم جای گرفته اند. بعد از این سه کشور، کشورهای بلغارستان، نیوزیلند، اسلونی، دانمارک، مجارستان، کرواسی و جامائیکا جای گرفته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала