لوی سارنوالی: گزارش سیگار خلاف اخلاق مسلکی و بی‌اساس است

© Photo / SIGAR / SIGARلوی سارنوالی: گزارش سیگار خلاف اخلاق مسلکی و بی‌اساس است
لوی سارنوالی: گزارش سیگار خلاف اخلاق مسلکی و بی‌اساس است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لوی سارنوالی افغانستان، گزارش ادارۀ بازرس ویژه ایالات متحده امریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) را در بارۀ پاسخ‌گو نبودن این نهاد در مبارزه در برابر فساد، رد می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، در گزارش سیگار، حکومت افغانستان و لوی سارنوال به دو رویی متهم شده‌اند و نیز گفته شده است که لوی سارنوال نتوانسته است افراد بلندپایه و با نفوذ را که فاسد اند زیر پیگرد قرار دهد.

جمشید رسولی، سخنگوی لوی سارنوالی می‌گوید، سیگار بدون گفت‌وگو با این نهاد گزارشش را تهیه کرد و اتهاماتی را که بر این نهاد وارد کرده، بی بنیاد می‌باشند.

سیگار: کمک‌های جهانی جنگ‌سالاران را رشد داد - اسپوتنیک افغانستان
سیگار: کمک‌های جهانی جنگ‌سالاران را رشد داد

سخنگوی لوی سارنوالی افغانستان گفته است: "این گزارش کاملأ بی‌اساس و به دور از حقیقت‌ها است و در این گزارش‌ها هیچ یک از اخلاق مسلکی رعایت نشده است".

سیگار در گزارش اخیرش، لوی سارنوالی افغانستان را به ناکارایی متهم کرد و گفت که این نهاد قضایای بزرگ فساد را پی‌گیری نکرده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: "لوی سارنوال سیستم ثبت قضایا را که یک ذخیره‌گاه آنلاین اطلاعات برای ثبت قضایای جرمی است، یک سیستم خارجی گفته است و از آن انتقاد کرده است. به باور وزارت عدلیه امریکا این کار نشان دهندۀ هراس لوی سارنوال از روشن شدن ناکارآیی و فساد در دفترش است".

اما، لوی سارنوالی می‌گوید، در صورتی که این نهاد با فعال‌سازی این سیستم مخالف می‌بود، برای فعال‌سازی آن تشکیل فراهم نمی‌ساخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала