استخدام ۳۰ هزار آموزگار زن تا دو سال دیگر توسط وزارت معارف

© Flickr / ResoluteSupportMediaاستخدام ۳۰ هزار آموزگار زن تا دو سال دیگر توسط وزارت معارف
استخدام ۳۰ هزار آموزگار زن تا دو سال دیگر توسط وزارت معارف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت معارف افغانستان قصد دارد، که به منظور افزایش حضور زنان در عرصه معارف، تا سال ۱۴۰۰ خورشیدی، ۳۰ هزار آموزگار قرار دادی زن استخدام کند.

تروریستان داعش چهارده آموزگار و کارمند معارف را در ننگرهار ربودند - اسپوتنیک افغانستان
تروریستان داعش چهارده آموزگار و کارمند معارف را در ننگرهار ربودند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از صنا، نوریه نزهت سخنگوی وزارت معارف امروز شنبه(۲۶عقرب) در یک نشست خبری گفت، که دسترسی دختران محروم از آموزش به آموزش و پرورش، کاهش میزان ترک آموزش دختران و خود کفایی اقتصادی زنان با استخدام شدن به عنوان آموزگار، از اهداف اساسی این برنامه است.

او گفت:- " ۲۶۷۴ آموزگار قرار دادی در سال گذشته و ۲۳۲۶آموزگار قرار دادی دیگر در جریان سال روان استخدام شده اند".

بانو نزهت علاوه کرد:- "۳۰ هزار آموزگار قرار دادی در مناطق روستایی ۳۴ ولایت افغانستان و در بخش هایی که دسترسی به آموزگار به ویژه آموزگار زن محدود است، استخدام می شوند".

او گفت:- "با عملی شدن این برنامه میزان حضور زنان در معارف به عنوان آموزگار، از ۳۳ درصد به ۴۲ درصد افزایش می یابد و نیز زمینه دسترسی شاگردان به ویژه دختران به آموزش در بخش های روستایی و مناطقی که تحت تاثیر رسم و رواج های ناپسند قرار دارند، فراهم می گردد".

سخن‌گوی وزارت معارف افزود، که شرایط استخدام به عنوان آموزگار قرار دادی بر اساس حضور زنان ساکن در مناطق روستایی با بالاترین میزان تحصیل از سوی کمیته استخدام، صورت می گیرد.

او هم‌چنان گفت، که به منظور افزایش حضور زنان در بست های مدیریتی وزارت معارف، در حال حاضر ۲۰ بست ریاست های این وزارت به زنان اختصاص داده شده است.

 بانو نزهت علاوه کرد، که از این میان ۱۱ بست رتبه دوم مربوط به ریاست های تربیه آموزگار در ولایات از طریق رقابت آزاد به اعلان سپرده شده است و در روزهای نزدیک بست های مرکزی هم به اعلام سپرده خواهند شد.

او در بخش دیگر سخنان خود گفت، که وزارت معارف رهنمود قاعدگی برای دختران را آماده کرده است که در آینده نزدیک چاپ می شود و هم‌چنان مسوده پالیسی تعلیمات دختران هم تهیه شده است و به زودی نهایی خواهد شد.

سخن‌گوی وزارت معارف در پایان گفت، که این وزارت افزایش حضور زنان در عرصه معارف را جزء برنامه راهبردی اش ساخته است و در بخش ارتقای کمیت، بهبود زمینه دسترسی زنان به تعلیم و تربیه و هم‌چنان خودکفایی زنان همواره تلاش می کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала