تلاش خلیلزاد برای دادن اطمینان به رئیس جمهور غنی

© Photo / ARG / ARGدیدار زلمی خلیلزاد با رئیس‌جمهور غنی
دیدار زلمی خلیلزاد با رئیس‌جمهور غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از ابراز نگرانی رئیس جمهور افغانستان نسبت به حاشیه رانده شدن از روند صلح کشور توسط امریکا، نماینده ویژه واشنگتن در امور صلح افغانستان تلاش می‌کند تا اطمینان دولت کابل را کسب کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری "رویترز" افراد نزدیک به محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان گفته‌اند که نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا تلاش می‌کند تا به "اشرف غنی" اطمینان دهد از روند صلح افغانستان کنار گذاشته نمی‌شود.
این دستیار نزدیک به غنی اظهار کرد که رئیس جمهور و بسیاری از سیاسیون افغان این حس را داشتند که از روند صلح افغانستان کنار گذاشته شده‌اند.
وی گفته است: "زلمی خلیلزاد" دیپلمات امریکایی در دیدارهای مختلف با سیاستمداران و جامعه مدنی این کشور اختلافات را از بین برد و ثابت کرد که امریکا افغان‌ها را در دور بعدی نشست صلح مشارکت خواهد داد. 

خلیلزاد در دیدار با عبدالله روی پروسه صلح بحث کرد - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد در دیدار با عبدالله روی پروسه صلح بحث کرد

گفتنی است که چندی پیش خلیلزاد در سفر به قطر با نمایندگان دفتر سیاسی این گروه در دوحه دیدار داشت و اخیرا نیز رسانه‌ها گزارش دادند که این دیپلمات ارشد امریکایی بار دیگر با سران طالبان در دوحه ملاقات کرده است.
طالبان ماه گذشته خواسته‌های خود را برای پیوستن به روند صلح به خلیلزاد ارائه کرد که در صدر این درخواست‌ها تعیین جدول زمانی برای خروج نظامیان خارجی از افغانستان، آزادی زندانیان این گروه از زندان و خروج رهبران طالبان از فهرست تحریم‌ها قرار دارد.
اخیرا نیز «حبیبه سرابی» معاون شورای عالی صلح افغانستان گفته بود که روند صلح از کنترل این شورا خارج شده است و با وجود احتمال حضور این کشور در کنفرانس ژنو اما هیچ یک از اعضای شورا صلح برای حضور در این نشست دعوت نشده‌اند.
چندی پیش نیز "نیویورک تایمز" در گزارشی اعلام کرد که "اشرف غنی" رئیس جمهور افغانستان نسبت به حاشیه رانده شدن دولتش از روند صلح، نگران است و در خلوت بارها نگرانی خود را درباره برگزاری گفت‌وگوهای صلح با طالبان به مقامات امریکایی ابراز کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала