رئیس‌جمهور عراق وارد ایران شد

© Fotolia / Curioso Photographyرئیس‌جمهور عراق وارد ایران شد
رئیس‌جمهور عراق وارد ایران شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور عراق امروز شنبه وارد تهران شد جا که با رئیس‌جمهور ایران و دیگر مسئولان ایرانی دیدار و در باره آخرین تحولات منطقه و راه‌های تقویت همکاری های دوجانبه گفت‌وگو کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رادیو تلویزیون جمهوری اسلامی ایران، برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق امروز وارد تهران شد جا که با آقای روحانی رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان ایرانی دیدار و در باره آخرین تحولات منطقه و راه‌های تقویت همکاری های دوجانبه گفت‌وگو کند.
رئیس‌جمهور عراق در نخستین سفر منطقه‌ای خود به کویت و امارات رفت و با مقامات دو کشور دیدار و گفتگو کرد.

تحریم‌ها علیه ایران تهدیدی برای امنیت افغانستان و عراق - اسپوتنیک افغانستان
تحریم‌ها علیه ایران تهدیدی برای امنیت افغانستان و عراق

در این سفر منطقه‌ای وی، را تعدادی از مقامات عالی رتبه عراق همراهی می‌کردند. برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق پس از تهران به عربستان سعودی خواهد رفت.
حسن روحانی امروز شنبه در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور عراق، گفت: در مذاکرات پیرامون موضوعات دو جانبه و اقتصادی، هر دو طرف بر لزوم بکارگیری ظرفیت‌های بیشتر دو کشور برای توسعه روابط تاکید داشتیم.

وی افزود: ارزش روابط اقتصادی بین دو کشور امروز به حدود 12 میلیارد دالر می‌رسد که می‌توان با تلاش دو جانبه این رقم را در آینده نزدیک به 20 میلیارد دالر رساند.

روحانی ادامه داد: در دیدار امروز، ما درباره روابط و تبادل برق، گاز و فرآورده‌های نفتی همچنین فعالیت‌های دو کشور در زمینه کشف و استخراج نفت گفتگو کردیم.
رئیس‌جمهور ایران گفت:: مسئله محیط زیست نیز برای دو طرف حائز اهمیت است و امروز بخشی از مردم ما در مرز‌های غربی و بویژه جنوب دچار مشکل ریزگرد‌ها هستند که باید به عنوان معضل با همکاری دو کشور حل و فصل شود.
عراق دومین و بزرگترین شریک تجاری پس از چین است. عراق از ایران، غذا، تجهیزات، برق و گاز طبیعی خریداری می‌کند.
برهم صالح 10 میزان سال 1397 توانست پس از دو دور رای گیری در پارلمان عراق با کسب 175 رای تصدی پست ریاست جمهوری این کشور را به دست آورد و سومین رئیس جمهور عراق شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала