سیا: خاشقجی به دستور بن سلمان به قتل رسید

© REUTERS / HANDOUTسیا: خاشقجی به دستور بن سلمان به قتل رسید
سیا: خاشقجی به دستور بن سلمان به قتل رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان استخبارات امریکا "سی.آی.ای"به این نتیجه رسیده که خاشقجی به دستور محمد بن سلمان کشته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه Washington Post؛ منابع آگاه خبر دادند که سازمان سیا در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان سعودی شخصا دستور قتل "جمال خاشقجی" روزنامه نگار منتقد عربستانی را در کنسولگری این کشور در استانبول صادر کرده است.
به گفته این منابع نتیجه گیری سازمان سیا با قطعیت بالا بوده و بر این موضوع که بن سلمان شخصا در پس این جنایت هولناک قرار داشته است، "مهر تأیید" می گذارد.
بر اساس این گزارش، "خالد بن سلمان" سفیر عربستان در واشنگتن با خاشقجی تماس گرفته بود و به وی درباره رفتن به کنسولگری عربستان در استانبول و اینکه هیچ خطری متوجه او نیست، اطمینان داده بود.
این در حالی است که پیشتر اعلام شد سناتورهای امریکایی در تلاش برای اقدامی عملی علیه مقامات سعودی به خاطر دست داشتن در قتل فجیع "جمال خاشقجی" هستند.
بر این اساس کنگره امریکا اقدام دولت این کشور در تحریم شماری از شهروندان سعودی به اتهام نقش آفرینی در این پرونده را کافی ندانسته و قصد دارند گامی عملی تر برای مجازات مقامات سعودی از جمله "محمد بن سلمان" ولیعهد این کشور بردارند.
جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی که از سال 2017 میلادی در ایالات متحده امریکا زندگی و به حیث مرورگر در روزنامۀ واشنگتن پست کار می‌کرد، در تاریخ 2 اکتوبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد.
رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتوبر گزارش دادند، جمال خاشقجی در جریان نزاع با کارمندان سرکنسولگری جان خود از دست داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала