شورای عالی صلح: امریکا جزئیات مذاکرات با طالبان را منتشر نمی‌کند

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر شورای عالی صلح: امریکا جزئیات مذاکرات با طالبان را منتشر نمی‌کند
شورای عالی صلح: امریکا جزئیات مذاکرات با طالبان را منتشر نمی‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای عالی صلح افغانستان گفته است که امریکا این شورا را در جریان جزئیات گفت‌وگوها با گروه طالبان قرار نمی‌دهد و این نهاد را به حاشیه رانده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، دین‌محمد، معاون شورای عالی صلح افغانستان اظهار داشت که این شورا از جزئیات گفت‌وگوهای مقامات امریکایی با طالبان قرار ندارد.
معاون شورای عالی صلح افغانستان درباره به حاشیه رانده شدن شورای عالی صلح گفت که این شورا در متن مذاکرات امریکا با طالبان قرار ندارد و تنها در جریان بخش کوچکی از گفت‌وگوها قرار دارد.
پیش از این نیز نشریات امریکایی از نگرانی اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان از کنار گذاشته شدن کابل از روند صلح توسط واشنگتن گزارش شده بود.
معاون شورای عالی صلح گفته است که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در دور دوم دیدار خود با طالبان درباره آزادی شماری از زندانیان این گروه گفت‌وگو کرده است و دولت کابل نیز برای ترغیب طالبان آماده است تا شماری از زندانیان رده‌پایین آنها را آزاد کند.
رویترز نیز اخیراً به‌نقل از افراد نزدیک به رئیس‌جمهور افغانستان گزارش داد که خلیلزاد تلاش می‌کند تا به اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان اطمینان دهد که کابل توسط واشنگتن از روند صلح کنار گذاشته نخواهد شد.
وی همچنان گفت که خلیلزاد در دیدار اخیرش با غنی اطمینان داد که نمایندگان دولت نیز در دور بعدی نشست صلح مشارکت داده می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала