تصویب قطعنامه سازمان ملل متحد علیه اشغال بلندی های جولان

© Sputnik / Jeenah Moon /  مراجعه به بانک تصاویر تصویب قطعنامه سازمان ملل متحد علیه اشغال بلندی های جولان
تصویب قطعنامه سازمان ملل متحد علیه اشغال بلندی های جولان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه ای را علیه اشغال بلندی های جولان از سوی اسرائیل تصویب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل، که مسئول مسائل سیاسی خاص و مسائل مربوط به تقسیم بندی است، روز جمعه به شدت رای دادند تا قطعنامه ای را علیه اشغال گرائی سوریه در برابر اسرائیل برگزار کنند.
کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل، با تصویب هشت قطعنامه از اسرائیل خواست به اشغال بلندی های جولان سوریه و نیز بیت المقدس شرقی خاتمه دهد.
به گزارش روز شنبه ایرنا، کمیته چهارم سازمان ملل متحد همچنین از اسرائیل خواست بهره برداری از منابع طبیعی بلندی های جولان و نیز بیت المقدس شرقی را متوقف کند.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز پیش تر از اسرائیل خواسته است که سوء استفاده از منابع طبیعی بلندی های جولان و بیت المقدس شرقی را متوقف کند.
ارکان سازمان ملل متحد تا کنون بارها با تصویب قطعنامه های متعدد در کمیته های مختلف این نهاد بین المللی، اشغال سرزمین های فلسطینی و نیز بلندی های جولان سوریه را محکوم کرده و ازسران این دولت خواسته اند هرچه سریع تر شهرک سازی های غیرقانونی در فلسطین را متوقف کند.
دولت امریکا تا کنون 43 قطعنامه سازمان ملل متحد علیه جنایات های اسرائیل را در سرزمین های اشغال شده فلسطین، وتو کرده است.
بلندی های جولان قلمرو مورد اختلاف میان سوریه و اسرائیل به شمار می رود و تا سال 1967، بخشی از سوریه بود، اسرائیل در جنگ شش روزه در سال 1973 بخش بزرگی از بلندی‌های جولان را که متعلق به سوریه است به اشغال خود درآورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала