تظاهرات اعتراضی در فرانسه یک کشته و 50 زخمی بر جا گذاشت

© REUTERS / Charles Platiauتظاهرات اعتراضی در فرانسه یک کشته و 50 زخمی بر جا گذاشت
تظاهرات اعتراضی در فرانسه یک کشته و 50 زخمی بر جا گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در جریان تظاهرات شهروندان فرانسوی در اعتراض به افزایش قیمت بنزین که از اولین ساعات بامداد امروز شنبه آغاز شده یک تن جان داده و 47 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از France Info، وزارت امور داخله فرانسه می‌گوید که یک زن در جریان برگزاری تظاهرات اعتراضی شهروندان این کشور به افزایش قیمت بنزین کشته 47 نفر زخمی و 17 تن دیگر در پی این تظاهرات بازداشت شده اند. نیروهای پولیس فرانسه در حال کنترول تظاهرات مردمی استند.

تظاهرات گسترده در فرانسه - اسپوتنیک افغانستان
تظاهرات گسترده در فرانسه

شمار زیادی از رانندگان تکسی و موترهای شخصی در این تظاهرات شرکت کرده اند. بر اساس اعلام پولیس فرانسه ساعتی پس از آغاز این تظاهرات یک شهروند زن توسط موترهای که در مسیر تظاهرات در حرکت بودند، زیر گرفته شده که منجر به کشته شدن وی شد.
بر اساس اخیر اطلاعات، در جریان این تظاهرات اعتراضی شهروندان فرانسوی به افزایش قیمت بنزین 47 نفر زخمی شده که سه نفر آنها وضعیت صحیی شان وخیم دانسته شده است و در پی این تظاهرات 17 توسط پولیس فرانسه بازداشت شده‌اند.
ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه، ضمن ابراز تاسف از افزایش قیمت بنزین در این کشور حق اعتراضات مردمی را محفوظ اعلام و خاطرنشان کرد که شهروندان فرانسوی از آزادی بیان برخوردار استند.
گفتنی است فرانسه از جمله کشورهای اروپایی است که بنزین با قیمت بالایی در آن به فروش می‌رسد. بنا بر اعلام دولت فرانسه، طرح ممنوعیت فروش موترهای بنزینی و گازوییلی در این کشور تا سال 2040 میلادی به اجرا گذاشته می‌شود.
وزیر محیط زیست فرانسه درباره این طرح ممنوعیت فروش موترهای بنزینی و گازوییلی معتقد است که این طرح نه تنها برای حفاظت از محیط زیست بلکه در راستای ارتقای سلامت عمومی به اجرا گذاشته می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала