جواب چین به انتقاد ایالات متحده

© AP Photo / Ng Han Guanجواب چین به انتقاد ایالات متحده
جواب چین به انتقاد ایالات متحده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین در جواب به انتقاد ایالات متحده از کمک این کشور به کشورهای در حال توسعه گفت که امریکا بجای انتقاد از دیگران سخنان خود را در عمل پیاده کند.

به گزارش اسپوتنیک، هوآ چونینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در جواب انتقاد مایک پنس، معاون رئیس جمهور امریکا از کمک های چین به کشورهای در حال توسعه اظهار داشت که هیچ کشوری در حال توسعه به دلیل همکاری با چین، دچار قرضداری نشده است، ایالات متحده باید بجای انتقاد از دیگران تلاش کند تا سخن و عمل اش با هم مطابقت داشته باشد.

گفتنی است، پیش از این مایک پنس، معاون رئیس جمهور امریکا در جریان سخنرانی در نشست سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک در پاپوآ گینه نو، به شدت از پروژه زیربنایی جهانی چین زیر نام «یک کمربند، یک راه» انتقاد کرد و گفت که بسیاری از برنامه های کیفیت پایین دارند و کشور های در حال توسعه را با وام های سنگین تحت فشار قرار میدهد. به گفته پنس، امریکا و دموکراسی، شرکای بهتری از چین اقتدارگرا هستند.

هوآ چونینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین: «ما متوجه اظهارات طرف امریکایی شدیم. چین بر اساس احترام و منافع متقابل با بسیاری از کشورهای جهان روابط برقرار نموده و آن را تقویت میکند. طرف چینایی این همکاری ها را در پیروی از اصول عدالت و صداقت ترویج داده است، و تا حد توان خود در توسعه اجتماعی و اقتصادی این کشورها کمک کرده است.»

وی تاکید کرد که کمک های ارائه شده از سوی چین، به هیچ وجه شرایط سیاسی را دربر نداردو به طور کامل با اراده حکومت ها و مردم این کشورها مطابقت دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала