نتانیاهو: بلندی‌های گولان برای همیشه متعلق به اسرائیل خواهد بود

© AP Photo / Sebastian Scheinerنتانیاهو: بلندی‌های گولان برای همیشه متعلق به اسرائیل خواهد بود
نتانیاهو: بلندی‌های گولان برای همیشه متعلق به اسرائیل خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست‌وزیر اسرائیل در نشست هفته‌وار کابینه خود گفته است که بلندی گولان برای همیشه متعلق به اسرائیل خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر در جلسه هفته‌وار کابینه خود می‌گوید بلندی‌های گولان برای همیشه در اختیار اسرائیل باقی خواهد ماند.

بنیامین نتانیاهو - اسپوتنیک افغانستان
اسرائیلی ها‌ استعفای نتانیاهو را میخواهند

نخست‌وزیر اسرائیل گفت: "اسرائیل هزگز از بلندی‌های گولان عقب‌نشینی نخواهد کرد".
نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل همچنان از ایالات متحده برای رأی دادن در برابر قطعنامه علیه اشغال گولان در کمیته مجمع عمومی سازمان ملل متحد تشکری کرد.
کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، که مسئول مسائل سیاسی و مسائل مربوط به تقسیم بندی کشورها است، به قطعنامه‌ای علیه اشغال بخشی از خاک سوریه توسط اسرائیل رای داد. ایالات متحده امریکا برای اولین بار در سال جاری، به اسرائیل رأی داد.
در حمایت از این قطعنامه، 151 کشور از جمله روسیه رای مثبت دادند، به طور سنتی اسرائیل و ایالات متحده امریکا رای منفی خود را اعلام کردند، 14 کشور باقی مانده رای ممتنع دادند.
بلندی‌های گولان قلمرو اختلاف میان سوریه و اسرائیل است. این ارتفاعات تا سال 1967، بخشی از سوریه بود، در طی جنگ شش روزه، سربازان اسرائیلی (1973) این قلمرو را اشغال کردند، در نهایت طرفین در مورد آتش بس و جدایی نیروها موافقت کردند.
اسرائیل 1200 کیلومتر مربع از اراضی بلندی‌های گولان را در این جنگ شش روزه ضمیمه خود کرد که هرگز از سوی جامعه بین‌الملل به رسمیت شناخته نشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала