ارتش امریکا توان پیروزی در جنگ‌های احتمالی آینده را ندارد

© US Air Force / Staff Sgt. Suzanne M. Dayارتش امریکا توان پیروزی در جنگ‌های احتمالی آینده را ندارد
ارتش امریکا توان پیروزی در جنگ‌های احتمالی آینده را ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش ایالات متحده امریکا در جنگ‌های آینده توان مواجهه با بیش از یک کشور را ندارد و ممکن است در صورت جنگ با هر کدام از کشورهای روسیه، چین بازنده جنگ باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از National Interest، مشکلات جدی در ارتش امریکا، که چرا ارتش این کشور در معرض خطر شکست در صورت جنگ با روسیه یا چین قرار دارد، ناشی از فقدان نیروی انسانی و منابع است.
این نشریه اشاره می‌کند که "بحران جدی" در دفاع ملی امریکا در رتبه اول به علت این واقعیت است که واشنگتن نیاز به تعداد زیادی از نیروهای نظامی برای مقابله با "پنج تهدید اصلی"- روسیه، چین، ایران، کوریای شمالی و تروریسم بین‌المللی دارد. که در حال حاضر ارتش کشور در پایین‌ترین سطح پس از زمان جنگ جهانی دوم قرار دارد.
این مجله یادآوری که تعدادی از کارشناسان امریکایی و خارجی بارها به این مسئله اشاره کرده اند. به عنوان مثال، نیروهای دریایی ایالات متحده امریکا ادعا می‌کنند که که برای انجام استراتژی های دفا ملی کشور، نیاز به 355 کشتی جنگی است که در حال حاضر این نیروهای 286 کشتی جنگی در اختیار دارند، نیروهای هوایی امریکا همچنان ادعا می‌کنند که این نیروهای برای دفاع از کشور نیاز به 386 اسکادران دارند اما اکنون تنها 312 اسکادران در دسترس قرار دارد. برای نیروهای زمینی ارتش امریکا 500 هزار سرباز علیه 476 هزار سرباز ضرورت است.
اریک ادلمن یکی از روسای کمیسیون استراتژی دفاع ملی روز چهارشنبه 14 نوامبر طی یادداشتی برای اندیشکده شورای آتلانتیک اظهار داشت: هر دو کشور چین و روسیه به دنبال سلطه منطقه‌ای، در دست گرفتن قدرت جهانی و افزایش قدرت نظامی خود با هدف خنثی کردن برتری توان نظامی امریکا هستند.
وی در این یادداشت با انتقاد از کاهش بودجه نظامی و تاثیر آن بر نوسازی و آمادگی ارتش امریکا می‌گوید که از سوی دیگر ایالات متحده به دلیل اختلافات سیاسی و تصمیم‌گیری های مبنی بر آن توسط دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان، باعث ضعف توان دفاعی خود شده است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا از وزارت دفاع این کشور خواست تا 16 میلیارد دالر از بودجه نظامی 716 میلیارد دالری این وزارتخانه را کاهش دهد.
کمیسیون استراتژی دفاع ملی در گزارش خود می‌گوید که به دلیل تمرکز امریکا در سال های اخیر بر مبارزه با تروریسم و عملیات‌های ضد شورش و همچنین تمرکز دشمنان ما در پیدا کردن راه‌های مختلف شکست دادن نیروهای امریکا، ارتش این کشور برتری خود در زمینه‌های مبارزات کلیدی مانند قدرت طرح ریزی نظامی، توان راکتی و دفاع هوایی عملیات‌های سایبری و فضایی و همچنین عملیات های سطح آب و ضد زیردریایی و جنگ الکترونیک را از دست داده است.
کمیسیون استراتژی دفاع ملی، گزارش خود را با یک هشدار به پایان رسانده است: هزینه‌های عدم موفقیت امریکا در مواجهه با بحران دفاع و امنیت ملی نه با مفاهیمی مانند «ثبات بین المللی» و «نظم جهانی» بلکه با جان، امنیت و تاثیر بر زندگی و سعادت مردم امریکا سنجیده می‌شود. اگر ایالات متحده اجازه دهد تا منافع و امنیت ملی به خاطر عدم تمایل و یا ناتوانی در انتخاب و همچنین تامین سرمایه به خطر بیفتد با یک تراژدی روبرو خواهیم شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала