خلیلزاد با محقق دیدار کرد

© Sputnik / M.Naderi خلیلزاد با محقق دیدار کرد
خلیلزاد با محقق دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا امروز با معاون دوم رئیس اجراییه افغانستان دیدار کرد.

خوشبینی محتاطانه خلیل‌زاد به گفتگوهای صلح با طالبان - اسپوتنیک افغانستان
خوشبینی محتاطانه خلیل‌زاد به گفتگوهای صلح با طالبان
به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی معاونت دوم ریاست اجرایی افغانستان در خبرنامه نوشت: داکتر زلمی خلیلزاد ضمن ابراز خرسندی از دیدار با استاد محقق گفت، مسئولیتم این است که روی روند گفتگوهای صلح در افغانستان کار نموده و برای تحقق مذاکرات مستقیم صلح بین طالبان با دولت افغانستان و همه طرف‌هاى مؤثر افغانى زمینه‌سازی کنم.

وی افزوده است، که در همین راستا با تمام طرف‌ها و شخصیت‌های موثر در پروسه صلح دیدار و گفتگو خواهد کرد.

بر اساس این خبرنامه، محمد محقق نیز در این دیدار گفته که صلح از ضرورت‌های مردم افغانستان بوده و از این پروسه حمایت می‌کند.

اما وی افزوده، که در این پروسه باید دو چیز را مد نظر داشت؛ دست‌آوردهای ۱۸ سال گذشته و ارزش‌های مندرج در قانون اساسی و دوم؛ فراگیر بودن صلح و آتش‌بس و هیئت مذاکره‌کننده با گروه طالبان.

معاون دوم ریاست اجرایی در عین حال از این‌که همزمان با آغاز گفتگوهای صلح، حملات طالبان بر مناطق هزارستان آغاز گردیده، ابراز تاسف نموده و تاکید کرده، که باید به طالبان تفهیم شود در این حملات کامیاب نخواهند شد و این‌گونه حملات غیرانسانى به مناطقى که آن‌ها بی‌دفاع فکر می‌کنند، کمکی به روند گفتگوهای صلح نخواهد کرد.

آقای محقق علاوه کرده، که متاسفانه در نتیجه این حملات که در سه ولسوالی ارزگان خاص، جاغورى و مالستان انجام شد، و قطعات ویژه و سرخ طالبان در این جنگ اشتراک داشتند، صدها تن شهید و زخمى و هزاران تن از خانه و کاشانه‌شان آواره شده‌اند که در این آستانه زمستان، نیاز جدی به کمک‌رسانى دارند.

یادآوری می کنیم، که این دور دوم دیدار های زلمی خلیلزاد با رهبران افغانستان و کشورهای منطقه می باشد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала