بنیانگذار بلک واتر: تغییر وضعیت جنگ در افغانستان به آسانی ممکن است

© AP Photo / Gerry Broome, Fileبنیانگذار بلک واتر: تغییر وضعیت جنگ در افغانستان به آسانی ممکن است
بنیانگذار بلک واتر: تغییر وضعیت جنگ در افغانستان به آسانی ممکن است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اریک پرنس، یکی از بنیانگذاران شرکت خصوصی بلک واتر، اخیرا طی بیانیه ای اعلام کرده است که نیرو های وی می توانند به مقامات امریکایی کمک کنند تا وضعیت جنگ در افغانستان را در 6 ماه تغییر دهند.

به گزارش اسپوتنیک، اریک پرنس یک تن از بنیانگذاران شرکت بلک واتر می گوید، که بر اساس طرح پیشنهادی ستاد وی دولت ایالات متحده قادر خواهد شد تا از جنگ افغانستان فاصله بگیرد و همزمان وضعیت را به نفع واشنگتن و کابل به طور کامل متغییر نماید.
اریک پرینس اظهار داشت که در اوایل تابستان سال 2018 او به مقامات امریکایی برنامه ای را برای خصوصی سازی جنگ در افغانستان پیشنهاد کرد که نه تنها مصارف دولت را کاهش می دهد، بلکه خروج آخرین قطعات نظامی امریکا را از این منطقه "داغ" ممکن می سازد.
اریک پرنس که اکنون شرکتی به نام "فرنتیر ریسورس گروپ" دارد، می‌گوید که نیروهای او خودسر نیستند و در برابر قوانین افغانستان، پاسخ‌گو خواهند بود. 

شرکت «بلک واتر» در تلاش تسلط بر معادن نادر افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
شرکت «بلک واتر» در تلاش تسلط بر معادن نادر افغانستان است

بربنیاد طرح پرنس، 3600 نیروی این شرکت به افغانستان خواهند آمد و در هر کندک ارتش، 36 تن از این نیروها جا به جا خواهند شد. این نیروها، از هواپیماهای جنگی و اکمالاتی برخوردار خواهند بود و در هر پرواز، نیروهای او با نیروهای ناتو و نظامیان افغانستان یکجا خواهند بود.
اریک پرنس، در این باره می‌افزاید: «نیروهای من به نیروهای افغان، تجربۀ رهبری، استخبارات، ارتباطات، پزشکی و لوژستیکی را خواهند داد و با آنان همه وقت به میدان خواهند رفت تا مطمین شوند که همرزمان افغان شان معاش شان را می‌گیرند و غذا داده می‌شوند تا آنان درست رهبری شوند و برنامه ارتباطی منظم داشته باشند. این همه معیارهایی است که از کم شدن سربازان جلوگیری می‌کند.»
این در حالی است که برخی از سیاست گران کشور با خصوصی سازی جنگ در افغانستان مخالف استند. آنان افزایش تلفات غیرنظامیان را از پیامدهای احتمالی خصوصی سازی جنگ در افغانستان گفته اند.
نیروهای شرکت بلک واتر تجربه آماج قراردادن غیرنظامیان در عراق را دارد. نزدیک به ده سال پیش هنگامی که این نیروها در عراق وظیفه اجرا می‌کردند، متهم شدند که یازده غیرنظامی را کشتند — آماری‌که سازمان ملل آن را چهارده تن گفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала