ترامپ: غوغا پیرامون قتل خاشقجی مسخره است

© AP Photo / Evan Vucciترامپ: غوغا پیرامون قتل خاشقجی مسخره است
ترامپ: غوغا پیرامون قتل خاشقجی مسخره است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، وسعت سروصدا در رابطه با قتل روزنامه نگار منتقد سعودی را مسخره نامید.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه Axios ، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در یک گفتگوی خصوصی ضمن ابراز این مطلب گفت: "قتل  جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی واقعا بد شد، اما در سائر کشور های که با امریکا معامله دارند، اقدامات به مراتب بدترازاین نیز صورت می گیرد."
ترامپ گفت، او به نظر وی این مسخره است که مردمان کشور ها در مورد قتل یک نفر توسط سعودی ها چنین "مبالغه" می کنند در حالی که روش های بیرحمانه دیگر کشور ها مثلا "چین" را نادیده می گیرند.  

سیا: خاشقجی به دستور بن سلمان به قتل رسید - اسپوتنیک افغانستان
سیا: خاشقجی به دستور بن سلمان به قتل رسید

ماجرای قتل خاشقجی این روزها به یک "دردسر بزرگ" برای ترامپ تبدیل شده است. او بارها اعلام کرده است که نمی‌خواهد عربستان را به عنوان یک متحد کلیدی در منطقه از دست بدهد.
ترامپ در ادامه با اشاره به محمد بن سلمان ولیعهد سعودی گفت: تا این لحظه به ما گفته شده که او نقشی در این پرونده نداشته است. باید ببینیم آنها در گزارش نهایی خود چه می‌گویند.
جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی که از سال 2017 میلادی در ایالات متحده امریکا زندگی و به حیث مرورگر در روزنامۀ واشنگتن پست کار می‌کرد، در تاریخ 2 اکتوبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد.
رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتوبر گزارش دادند، جمال خاشقجی در جریان نزاع با کارمندان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه حدود 20 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می‌ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مجرمان را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала