چرا رئیس جمهور غنی مخالف دیدار خلیلزاد و رهبران سیاسی است؟

© Photo / ARG / ARGچرا رئیس جمهور غنی مخالف دیدار خلیلزاد و رهبران سیاسی است؟
چرا رئیس جمهور غنی مخالف دیدار خلیلزاد و رهبران سیاسی است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور مخالف مذاکره زلمی خلیلزاد نماینده وزارت خارجه امریکا با گروه طالبان و رهبران احزاب سیاسی در کشور است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از تلویزیون یک افغانستان، اشرف غنی در دیدار با زلمی خلیلزاد نماینده وزارت خارجه امریکا از او خواسته است که از دیدار با رهبران سیاسی در این کشور خودداری کند.
زیرا رئیس جمهور افغانستان از توافق احتمالی خلیلزاد با طالبان و احزاب سیاسی و منزوی شدن کامل حکومت وحدت ملی در روند صلح افغانستان نگران است.
یک منبع گفت: اشرف غنی تلاش می‌کند تا طرحی را اجرایی کند که بر اساس آن مذاکرات جاری خلیلزاد با گروه طالبان با مشکل روبه‌رو شود.
وی افزود: امریکا به‌تنهایی با طالبان مذاکره می‌کند و این موضوع باعث شده تا اشرف غنی از اینکه دولت افغانستان به حاشیه رفته و حیثیت خود را از دست بدهد نگران باشد. 

واکنش ها درباره دیدار زلمی خلیلزاد با نمایندگان طالبان - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ها درباره دیدار زلمی خلیلزاد با نمایندگان طالبان

بر اساس این گزارش، اشرف غنی از زلمی خلیلزاد خواسته که از ارائه اطلاعات درباره روند صلح به رهبران و احزاب سیاسی خودداری کند و تنها دولت افغانستان در این روند سهیم شود.
خلیلزاد در روزهای گذشته با شماری از رهبران افغان از جمله رهبران جریان اپوزیسیون دولت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است.
این در حالی است که دومین دور از گفت‌وگوهای هیئت مقامات امریکایی و اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر بدون حضور نماینده‌ای از دولت افغانستان برگزار شد.
کارشناسان معتقدند که هدف امریکا از مذاکره با طالبان برقراری صلح در افغانستان نیست بلکه این کشور در راستای تأمین منافع درازمدت خود در این کشور تلاش می‌کند.
از همین رو طالبان به‌جای اعتماد به دولت امریکا باید با دولت افغانستان و احزاب سیاسی این کشور درباره خروج نیروهای خارجی و ایجاد نظام سیاسی به تفاهم برسد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала