نگرانی غرب از احتمال بازگشت پایگاه نظامی روسیه به کوبا

© Sputnik / Eduard Pesovنگرانی غرب از احتمال بازگشت پایگاه نظامی روسیه به کوبا
نگرانی غرب از احتمال بازگشت پایگاه نظامی روسیه به کوبا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشور های غرب معتقد اند که خروج احتمالی واشنگتن از پیمان راکتی، مسکو را به سمت توسعه همکاری‌های نظامی با هاوانا و حتی امکان استقرار پایگاه نظامی محدودی برای استقرار رادار و واحدهای اطلاعاتی در خاک کوبا سوق داده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه Daily Star گفته می شود که کشور های غربی نگران اند که این تصمیم مسکو می تواند واکنشی به خروج امریکا از پیمان منع استفاده از راکت های " کوتاه و میان برد" باشد که توسط دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا تخاذ گردید.
کشور های غرب معتقد اند که اعمال تحریم‌های امریکا و خروج احتمالی واشنگتن از پیمان راکتی، مسکو را به سمت توسعه همکاری‌های نظامی با هاوانا و حتی امکان استقرار پایگاه نظامی محدودی برای استقرار رادار و واحدهای اطلاعاتی در خاک کوبا سوق داده است. 

Здание посольства США в Гаване, Куба - اسپوتنیک افغانستان
کوبا: مسکو در حمله "به مغز دیپلمات های امریکایی" مقصر نیست

گسترش احتمالی نفوذ نظامی روسیه دراین منطقه به ویژه موجب نگرانی می گردد ، زیرا در همین ناحیه بود که درسال 1962 هنگامی که اتحاد جماهیر شوروی سعی داشت سلاح هسته ای را به جزیره لیبرتی منتقل کند، بحران کارائیب رخ داد.
براساس این گزارش، دیدار رسمی رئیس جمهور کوبا، میگوئل دیاز کانل برمودز به مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین و تعدادی از سیاستمداران روسیه، پیش شرطی برای چنین نگرانی هایی از غرب بود.
دورنمای مشارکت راهبردی بین دو کشور با توجه به شرایط کنونی رهبران دو کشور درباره توسعه همکاری‌های نظامی-فنی نیز گفت‌وگو کردند.
بحث در مورد همکاری نظامی دو کشور؛ موجب شد تا محققان بر این باور باشند که احتمال دارد به منظور نظارت بر فعالیت های ایالات متحده، مسکو تصمیم گرفته است که پایگاه نظامی خود را در کوبا که 16 سال پیش مسدود شده بود، دوباره ایجاد کند.
رهبر کوبا در آستانه سفر به مسکو اعلام کرد که قصد دارد انگیزه جدیدی برای توسعه برخی طرح‌های مشترک با روسیه به وجود آوردو مسلما همکاری‌های نظامی بخش قابل توجهی از همکاری های دو کشور را شامل می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала