تلاش خاندان سعودی برای تغییر ولیعهد آن کشور

© AP Photo / Hassan Ammarتلاش خاندان سعودی برای تغییر ولیعهد آن کشور
تلاش خاندان سعودی برای تغییر ولیعهد آن کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، بسیاری از اعضای این خاندان تلاش دارندتا که از پادشاه شدن بن سلمان جلوگیری کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازخبرگزاری رویترز، سه منبع آگاه در خاندان سلطنتی آل‌سعود خبر داده اند که در رابطه با رسوایی ها پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، بسیاری از اعضای خاندان پادشاهی در تلاش هستند که از پادشاه شدن محمد بن سلمان،ولیعهد عربستان جلوگیری کنند.
ده‌ها شاهزاده و پسرعمو از خاندان آل سعود به دنبال تغییراتی در مسیر جانشینی پادشاه هستند، اما تا زمانی که وی زنده است اقدام خاصی صورت نمی‌دهند. 

ملک سلمان مدیریت قضیه خاشقجی را بدست گرفت - اسپوتنیک افغانستان
ملک سلمان مدیریت قضیه خاشقجی را بدست گرفت

اعضای خاندان پادشاهی به این نتیجه رسیده‌اند که ملک سلمان هیچ وقت از تصمیم خود در زمینه ولیعهدی بن سلمان تخطی نخواهد کرد.
شاهزاده‌ها و پسران کاکا در حال بحث در زمینه امکان جانشینی شاهزاده احمد بن عبدالعزیز 76 ساله که برادر ملک سلمان و کاکای محمد بن سلمان است و مورد حمایت کامل اعضای خاندان پادشاهی، مقامات اطلاعاتی و برخی قدرت‌های غربی قرار دارد بعد از مرگ پادشاه کنونی هستند و معتقدند وی میتواند تاج و تخت را در اختیار بگیرد.
شاهزاده احمد در ماه اکتبر و پس از دو نیم ماه به عربستان بازگشت. وی زمانی که خارج از عربستان بود انتقادهایی را به حاکمیت در عربستان ابراز داشته است. وی یکی از سه نفری است که در شورای بیعت با ولیعهدی محمد بن سلمان در سال 2017 مخالفت کرده است.
منابع عربستانی اعلام کرده اند که مقامات ارشد امریکا، حمایت خود را از شاهزاده احمد که حدود 40 سال معاون وزیر داخله عربستان بودهاست، اعلام کرده‌اند.
این منابع سعودی گفتند که امریکا اطمینان را دارد که شاهزاده احمد اصلاحات سیاسی و اقتصادی که محمد بن سلمان آغاز کرده را تغییر یا معکوس نخواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала