افغانستان چه وقت به صلح دست می یابد؟

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaافغانستان چه وقت به صلح دست می یابد؟
افغانستان چه وقت به صلح دست می یابد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نتایج ارزیابی جدید وزارت دفاع امریکا از ادامه بن‌بست نظامی در افغانستان و پیشرفت اندک واشنگتن و کابل در قانع ساختن طالبان به گفتگو و صلح، ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بازرس عمومی پنتاگون، درآغاز این بررسی اش نگاشته است که رسیدن به صلح در افغانستان هنوز بعید به نظر می‌رسد.
در همین حال رییس جمهور غنی بیان کرده است که گروه طالبان در موقعیتی نیست که جنگ را برنده شود. وی تأکید کرده است که حکومت تلاش می‌کند در زمینه جنگ با طالبان، به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز دست یابد.
برعلاوه دفتر بازرس عمومی وزارت دفاع امریکا علاوه میکند، این در سه ماه پسین تلفات نیروهای امنیتی افزایش داشته و با ادامه جنگ نیازمندی های بشری مردم نیز بیشتر شده است.
این در حالی است زلمی خلیل‌زاد؛ نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح در افغانستان پس از پایان دومین دور گفتگوهای خود با مقام‌ها و رهبران سیاسی افغانستان و هم‌چنین گروه طالبان در قطر، به رییس‌جمهور افغانستان گفته که به توافق با طالبان بیش از هر زمانی نزدیک شده‌اند.
پیش از این رییس جمهور غنی گفته است که در چهار سال گذشته دست‌کم ۲۸ هزار نیروی دولتی در جنگ با مخالفان مسلح دولت کشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала