تشکیل هیئت مذاکرات صلح افغانستان با طالبان قبل از نشست ژنو

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر تشکیل هیئت مذاکرات صلح افغانستان با طالبان قبل از نشست ژنو
تشکیل هیئت مذاکرات صلح افغانستان با طالبان قبل از نشست ژنو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای عالی صلح افغانستان گفته است که هیئت گفتگوکننده با طالبان قبل از نشست ژنو تشکیل می‌شود و مذاکرات با طالبان باید پیش از انتخابات ریاست جمهوری به نتیجه برسد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، عزیزالله دین محمد، معاون شورای عالی صلح افغانستان گفته است که یک هیئت گفتگوکننده به نمایندگی از حکومت افغانستان و جریان‌های سیاسی تشکیل خواهد شد و این هیئت قبل از نشست ژنو کارش را آغاز خواهد کرد.

خوشبینی محتاطانه خلیل‌زاد به گفتگوهای صلح با طالبان - اسپوتنیک افغانستان
خوشبینی محتاطانه خلیل‌زاد به گفتگوهای صلح با طالبان

معاون شورای عالی صلح گفت: "مذاکرات با طالبان باید پیش از انتخابات (ریاست جمهوری افغانستان) به یک نتیجه برسد. به این معنی که هیئت باید به‌زودی تشکیل شود، زیرا ما فرصت بیشتر نداریم".

شورای عالی صلح گفته است که محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان برای پیشبرد گفتگوهای صلح با طالبان هیئت دیگری را که اعضای آن متشکل از دو تن از هر ولایت افغانستان خواهد بود، تشکیل می‌دهد و فعالیت‌های هیئت گفتگوکننده با این هیئت نیز در میان گذاشته خواهد شد.

قبل از این زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان خواستار ایجاد یک هیئت باصلاحیت به‌شمول نمایندگان حکومت، جریان‌های سیاسی و جامعه مدنی افغانستان برای گفتگو با طالبان، شده بود.

نشست ژنو با حضور هفتاد کشور و سی سازمان جهانی قرار است به روز های بیست و هفتم و بیست و هشم ماه نوامبر در سویس برگزار شود.

قرار است افغانستان در این نشست عملی‌شدن تعهداتی را که در نشست بروکسل به جامعه جهانی سپرده بود، روی میز بگذارد.

یکی از مسایل مهم دیگری که افغانستان در نشست ژنو درمورد آن به جامعه جهانی پاسخ خواهد داد، آمادگی ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و چگونگی برگزاری انتخابات پارلمانی است.

حکومت افغانستان انتظار دارد که جامعه جهانی در این نشست به پشتیبانی اش از بخش‌های توسعه‌یی و نظامی افغانستان ادامه بدهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала