خشم سناتوران امریکایی از موضع گیری اخیر ترامپ در مورد ترور خاشقجی

© AP Photo / Hasan Jamaliجمال خاشقجی
جمال خاشقجی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صحبت های شب گذشته رئیس جمهور امریکا در حمایت از ولیعهد عربستان سعودی در ماجرای قتل "جمال خاشقجی" با انتقاد قانونگذاران ایالات متحده مواجه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Politico، اظهارات روز گذشته دونالد ترامپ در حمایت از "محمد بن سلمان" هم موجب خشم قانونگذاران دموکرات و هم جمهوریخواه شده است.
در همین رابطه سناتور جمهوریخواه «رند پال» گفته است: نایستادن در مقابل عربستان، نشانه ضعف است. گاهی وقتی دو شرارت در برابر تو قرار دارند، شاید بهتر باشد تا طرف هیچ کدام را نگیری.
"لیندسی گراهام" سناتور جمهوریخواه که از جمله چهره‌های نزدیک به ترامپ محسوب می‌شود، گفت: امریکا نباید بانگ اخلاق‌محور خود را در جامعه جهانی از دست بدهد. 

ترامپ: ولیعهد عربستان سعودی احتمالا از ماجرای قتل خاشقجی خبر داشت - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: ولیعهد عربستان سعودی احتمالا از ماجرای قتل خاشقجی خبر داشت

سناتور گراهام گفته است: وقتی صحبت از قتل خشونت بار جمال خاشقجی است، این به‌سود امنیت ملی ما نیست که نگاهمان را به دیگر سو بدوزیم.
باب کورکر، رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنای امریکا و "باب منندز" عضو ارشد حزب دموکرات در این کمیته نیز ساعتی پس از سخنان ترامپ، به آن واکنش نشان داده‌اند.
سناتور کورکر در توئیتر خود نوشته است "هرگز فکر نمی‌کردم شاهد روزی باشم که کاخ سفید نقش توجیه گر یک شرکت روابط عمومی برای ولیعهد عربستان را بازی کند".
جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی از سال 2017 میلادی در ایالات متحده امریکا زندگی و به حیث مرورگر در روزنامۀ واشنگتن پست کار می‌کرد. وی 2 اکتوبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتوبر گزارش دادند، جمال خاشقجی در جریان نزاع با کارمندان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه چندین نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می‌ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مجرمان را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.
قتل خاشقجی توسط یک تیم مجرب از عوامل امنیتی عربستان انجام شد. ریاض هرگونه ارتباط این قتل با ولیعهد آن کشور و آمریت محمد بن سلمان را به‌تاکید رد کرده‌است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала