حبس ابد برای یک جاسوس انگلیسی در امارات

© Fotolia / philipusحبس ابد برای جاسوس انگلیس در امارات
حبس ابد برای جاسوس انگلیس در امارات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امارات متحده عربی یک شهروند انگلیسی را به اتهام جاسوسی برای لندن به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه اماراتی "ال بیان" دادگاهی در امارات عربی متحده یک دانشجوی انگلیسی را که 6 ماه پیش به اتهام جاسوسی بازداشت شده بود، به حبس ابد محکوم کرد. ماتیو هادجز، دانشجوی مقطع دکترا از دانشگاه دورهام که به گفته اعضای خانواده اش به منظور یک سفر مطالعاتی دو هفته‌ای به امارات رفته بود، هنگام بازگشت در فرودگاه دبی بازداشت شد. دولت امارات قبلا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ماتیو هادجز، شهروند انگلیس به جاسوسی برای کشورهای بیگانه و به مخاطره انداختن امنیت نظامی، اقتصادی و سیاسی امارات متحده متهم شده است.  

به گزارش دادستانی امارت عربی متحد، ماموران امنیتی اسناد و مدارکی را از دستگاه های الکترونیکی این شهروند انگلیسی به دست آورده‌ بودند و آن را بخشی از اسناد جاسوسی وی اعلام کردند. پیش‌تر مقامات انگلیسی گفته بودند، درباره پرونده ماتیو هادجز با مقام‌های امارات عربی متحده گفت‌ وگو کرده‌اند. به گزارش پایگاه اینترنتی دانشگاه دورهام، ماتیو هادجز دانشجوی مقطع دکترای رشته دولت و امور بین المللی است و مسایلی مانند روابط نظامی، اقتصاد سیاسی و قبیله گرایی از جمله موضوع‌‌های تحقیق او هستند.
جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس در واکنش به این حکم گفته است که از یک "متحد دوست و قابل اعتماد" انتظار صدور چنین حکمی را نداشته است و این اقدام "خلاف اطمینان‌هایی بوده که قبلا به بریتانیا داده شده بود".
وزیر خارجه انگلیس خواهان بازنگری امارت در این حکم شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала