واکنش روسیه به حمله تروریستی روز گذشته در کابل

© Sputnik / Natalia Seliverstovaواکنش روسیه به حمله تروریستی روز گذشته در کابل
واکنش روسیه به حمله تروریستی روز گذشته در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی حمله تروریستی روز سه شنبه در کابل، وزارت امور خارجه روسیه این حادثه را محکوم کرد و از مقامات این کشور خواست تا امنیت در افغانستان را تضمین کنند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای حمله تروریستی روز گذشته کابل را محکوم کرده و از مقامات این کشور خواسته تا امنیت در افغانستان را برای شهروندان این کشور تضمین کنند.

آخرین آمار تلفات از حمله به مراسم میلاد  پیامبر اسلام در کابل - اسپوتنیک افغانستان
آخرین آمار تلفات از حمله به مراسم میلاد پیامبر اسلام در کابل

در متن بیانیه آمده است: "ما به شدت یکی دیگر از حملات وحشیانه تروریست‌ها را محکوم می‌کنیم و به خانواده‌ها و اقارب قربانیان این حمله مرگبار تسلیت می‌گویم برای زخمیان آرزوی بهبودی سریع می‌کنیم و از مقامات افغانستان می‌خواهیم همه اقدامات لازم را برای تضمین امنیت در کشور انجام دهند".
شب گذشته گردهمایی علما در هوتل اورانوس در شهر کابل که به مناسبت میلاد النبی (ص) برگزار شده بود هدف حمله انتحاری قرار گرفت.
عامل انتحاری در هوتل اورانوس زمانی خودش را منفجر کرد که مراسم میلاد النبی با حضور صدها نفر از علما و قرائت قاری قرآن در این هتل در حال برگزاری بود.
اگر چه مقامات افغان آمار اولیه تلفات این حمله را 40 کشته و 60 زخمی اعلام کردند اما منابع خبری از افزایش آمار تلفات به 50 کشته و 83 زخمی خبر می‌دهند.
این حمله تروریستی که به علمای اسلام در کابل آن در هنگام تجلیل از میلاد النبی (ص) واکنش‌های تند مقامات افغان، طالبان، کشورهای جهان و سازمان‌های بین‌المللی را برانگیخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала