ترکیه موضوع خرید دستگاه S-400 را معامله انجام شده نامید

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه موضوع خرید دستگاه S-400 را معامله انجام شده نامید
ترکیه موضوع خرید دستگاه S-400 را معامله انجام شده نامید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه ترکیه، تصمیم در خصوص خرید سیستم های دفاع راکتی S-400 را معامله انحام شده نامید.

به گزارش اسپوتنیک، رویترز خبر داد که مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در جریان سفر خود به ایالات متحده، اعلام کرد که موضوع سیستم های دفاع راکتی S-400 از روسیه معامله انجام شده است و قابل لغو نمی باشد.
پیش از این اریک پاهون، سخنگوی پنتگون گفته بود، وزارت دفاع ایالات متحده در حال بحث با کنگره این کشور است که چه سلاح دیگری را می توان به ترکیه برای جایگزینی سیستم های راکتی ضد هوایی S-400 روسیه ارائه کرد.
اریک برعلاوخ گفت ما در حال بحث و گفتگوهای دیپلماتیک در مورد این موضوع هستیم. در تاریخ 9 نوامبر گزارش هایی درباره روابط با ترکیه به کنگره فرستادیم. اکنون ما با انقره دراین مورد مذاکره داریم تا جایگزین هایی برای S-400 روسیه پیدا کنیم.
این در حالی است که رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه دسامبر سال 2017 پس از دیدار با پوتین در سخنانی خبر از امضای قرارداد نهایی خرید راکت S-400 از روسیه داد.
سیستم راکتی S-400 با پوشش راداری گسترده و توان شلیک همزمان 80 موشک و نابودی اهداف تاکتیکی و بالستیکی از پنج تا 60 کیلومتر فاصله 2 تا 27 کیلومتر ارتفاع از پیشرفته ترین سیستم های دفاعی در جهان به شمار می رود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала