دلیل شهرت S - 400 روسیه در بازار جهانی تسلیحات

© Sputnik / Sergey Malgavkoدلیل شهرت S - 400 روسیه در بازار جهانی تسلیحات
دلیل شهرت  S -  400 روسیه در بازار جهانی تسلیحات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه آلمانی در مقاله‌ای دلیل تقاضا ها به سیستم راکتی S-400 روسیه را به بررسی گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه آلمانی " Die Welt" سیستم راکتی S-400 روسیه در بازار جهانی سلاح شهرت بی سابقه به دست آورده است.
بر اساس گزارش این روزنامه چین از اوایل جنوری امسال سیستم دفاع راکتی S-400 روسیه را دریافت کرد. سال آینده این سیستم ها در دسترس ارتش ترکیه قرار خواهد گرفت و ماه اکتبر هند نیز به ارزش بیش از 5 میلیارد دالر قرار داد برای دریافت سیستم دافع هوای روسی را امضا نمود. 

نگرانی امریکا از کومپلکس های اس-400 روسیه که قواعد بازی در شرق نزدیک را تغییر میدهند - اسپوتنیک افغانستان
ادامه جنجال امریکا با ترکیه بر سر اس 400

به گفته کارشناسان این روزنامه، ویژگی های فنی، S-400 روسی در مقایسه با سیستم های امریکایی به مراتب پیشتر است. شعاع 400 کیلومتری، S-400 توانایی اصابت به هدفهای مختلف را دارد و قادر است که اهداف واقع در فاصله تا 250 کیلومتری را منهدم سازد اما شعاع عمل سیستم پاتریوت امریکایی از 100 کیلومتر بیشتر نیست.

با این حال، به گفته نویسنده این مقاله، ویژگی های فنی اهمیت ثانوی برای خریداران دارد، زیرا معاملات در خصوص خرید این سیستم بیشتر از اهمیت سیاسی برخوردار است. در این راستا، S-400 برای بسیاری از کشورها یک " برگ برنده" در مقابله با ایالات متحده است که به آنها کمک می کند تا از استقلال خود دفاع کنند.
روشن است که فقط ؛ علاقمندی به خرید این سیستم ها خود یک فرصت خوبی است برای کشور های که می توانند به ایالات متحده ثابت نمایند که قادر اند از حاکمیت ملی و استقلال خود در برابر تجاوز دفاع نمایند و تحت تأثیر قوانین تحمیلی از سوی واشنگتن نباشند.
سیستم S-400 یک سیستم دفاع هوایی نسل جدید روسیه است که توسط مرکز طراحی الماس طراحی شده و به عنوان نوع بهبود یافته از خانواده دافع هوایی اس-300 به‌شمار می‌رود.
سیستم دفاع راکتی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، راکت های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی ـ عملیاتی، راکت های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала