کاخ سفید به نظامیان امریکایی اجازهٔ شلیک بر مهاجرین را داد

© AFP 2023 / ARMEND NIMANI کاخ سفید به نظامیان امریکایی اجازهٔ شلیک بر مهاجرین را داد
کاخ سفید به نظامیان امریکایی اجازهٔ شلیک بر مهاجرین را داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس ستاد کارکنان کاخ سفید سندی را که به نظامیان امریکایی اجازه می‌دهد تا بر مهاجرین شلیک کنند، امضا نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، جان کلی، رئيس ستاد کارکنان کاخ سفید تفاهم‌نامه مبنی بر اینکه نظامیان امریکایی مستقر در سرحد مکسیکو می‌توانند بر مهاجرین به قصد کشتن شلیک کنند، را به امضا رسانیده است.

سربازان امریکائی - اسپوتنیک افغانستان
اعزام سربازان امریکا به سرحدات مکسیکو

بر اساس اطلاعات روزنامه امریکایی میلاتری تایمز (Military Times) این سند اجازه می‌دهد که نیروی های دفاعی امریکا اقداماتی دفاعی را که وزیر دفاع این کشور برای حمایت از نیروهای سرحدی لازم می‌داند، اجرا کنند. این اقدامات شامل استفاده از نیرو (به شمول شلیک به قصد کشتن، در صورت لزوم) کنترول جمعیت، بازداشت موقت و تلاشی کوتاه است. 
در حالیکه در وزارت دفاع امریکا این خبر را رد و یا تایید نکرده اند، دفتر مطبوعاتی پنتاگون اطلاع داده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا با در نظر داشت تهدید بالقوه در سرحد به وزیر دفاع اختیار داده است تا اقدامات لازم برای دفاع از کارکنان فدرال را اتخاذ نماید.

همه روزه کاروان‌های مهاجرین از کشورهای امریکای مرکزی به سرحدات ایالات متحده نزدیک می‌شوند. براساس اطلاعات وزارت داخله مکسیکو،‌ در اطراف شهرهای تیخوانا و مخیکالی این کشور ۵۶۰۰ مهاجر از هندوراس، گواتمالا و سالوادور، تجمع نموده اند.

وزارت دفاع ایالات متحده امریکا قصد دارد الی ۷ هزار نظامی را در سرحد مستقر سازد. قبل از این ترامپ وعده سپرده بود که الی ۱۵ هزار نظامی را به آنجا خواهد فرستاد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала