نقش عربستان در حمله به مراسم میلاد النبی(ص) در کابل

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaطالبان افغانستان
طالبان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی از قوماندانان «گروه طالبان» نیز در واکنش‌ به حمله کابل گفته‌اند که دست کشورهای خارجی همچون «عربستان سعودی» در این حمله وجود دارد.

حمله به مراسم میلاد النبی (ص) توسط داعش و با هدف تفرقه میان مذاهب در افغانستان انجام شده و نقش عربستان در پشت پرده این حمله نیز پررنگ بوده است.

عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عربستان در تروریزم جهانی دست دارد

اسپوتنیک به نقل از تسنیم، کارشناس مسائل سیاسی و آگاه امور طالبان درباره انفجار انتحاری در کابل اظهارداشت که حمله به مراسم میلاد النبی (ص) توسط داعش و با هدف تفرقه میان مذاهب در افغانستان انجام شده و نقش عربستان در پشت پرده این حمله نیز پررنگ بوده است.
وحید مژده کارشناس مسائل سیاسی و آگاه امور طالبان اظهار داشته است که متاسفانه گروه‌های تکفیری مانند «داعش» دست به اعمالی می‌زنند که حتی انسان حیران می‌ماند که چطور چنین اعمالی را محکوم کند.
به باور وی، گروه‌های تکفیری با داشتن تفکر سلفیت، تجلیل از سالروز پیامبر اکرم (ص) را بدعت می‌دانند و گویا سعی کرده‌اند تا با حمله به این مراسم، آنچه از دید آنها بدعت بوده را هدف قرار دهند.
کارشناس مسائل سیاسی افغانستان با اشاره به اینکه هنوز تحقیقات کافی درباره این حمله صورت نگرفته است نیز اظهارداشت: بر اساس شواهد و حملاتی که پیش از این توسط داعش در افغانستان به انجام رسیده، این حمله نیز کار گروه تروریستی و تکفیری داعش است.
او همچنین تصریح کرد که برخی از قوماندانان «گروه طالبان» نیز در واکنش‌ به حمله کابل گفته‌اند که دست کشورهای خارجی همچون «عربستان سعودی» در این حمله وجود دارد.
مژده البته تاکید کرد که این مسئله به صورت رسمی توسط طالبان اعلام نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала