دنمارک صادرات تسلیحات به عربستان را به حالت تعلیق درآورد

© AP Photo / Jens Dreslingدنمارک صادرات تسلیحات به عربستان را به حالت تعلیق درآورد
دنمارک صادرات تسلیحات به عربستان را به حالت تعلیق درآورد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این تصمیم حکومت دنمارک در پیوند با قضیهٔ قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی گرفته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، آندرس ساموئلسن، وزیر امور خارجه دنمارک اعلام کرده است که مقامات دنمارکی تصمیم گرفتند تا تائید صادرات تسلیحات و تجهیزات نظامی به عربستان را به دنبال قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی به حالت تعلیق درآوردند.

وزیر امور خارجه دانمارک در بیانیه‌ای گفت: "این تصمیم پس از رایزنی‌ها با دیگر وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا اتخاذ شد".

در پیوند به قتل خاشقجی، آلمان فروش سلاح به عربستان سعودی را توقف داد - اسپوتنیک افغانستان
در پیوند به قتل خاشقجی، آلمان فروش سلاح به عربستان سعودی را توقف داد

پیشتر پتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا با تقلید از برلین، صادرات تسلیحات به ریاض را به خاطر سوالات موجود پیرامون قتل جمال خاشقجی متوقف کنند.

در تاریخ ۲۰ نومبر سال جاری میلادی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا اذعان کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان ممکن است از قتل خاشقجی مطلع بوده باشد. ترامپ اعلام کرده بود که امریکا باید به خاطر تضمین منافع امنیتی خود و متحدانش بدون توجه به این پرونده به همکاری و روابط خود با ریاض ادامه دهد.

یادآوری می کنیم، که جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستان سعودی، برای روزنامه واشنگتن پست ایالات متحده کار می کرد و از سال ۲۰۱۷به بعد در این کشور زندگی می کرد. او در ۲اکتوبر پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول در ترکیه ناپدید شد. در شب ۲۰اکتوبر، رسانه های دولتی عربستان سعودی پیام دادستان کل کشور را منتشر کردند که با توجه به اطلاعات اولیه، خاشقجی در درگیری با کارکنان کنسولگری این کشور در استانبول جان باخته است. اما در این حال، سارنوالی استانبول کشتن خاشقجی را عمدی خواند.

بر اساس بیانیه لوی سارنوالی عربستان سعودی، به ظن کشتن خاشقجی ۲۱نفر بازداشت شده اند. برای پنج تن از این مظنونان حکم اعدام از طرف دادستان سعودی صادر شده و بقیه مظنونان منتظر مجازات طبق قوانین شریعت اسلامی است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала