تحریمات فرانسه علیه عربستان

© AP Photo / Hasan Jamaliجمال خاشقجی
جمال خاشقجی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تاس: مقامات فرانسه، 18 شهروند عربستان را که در قتل خاشقجی ذیدخل شماریده شده اند، منع دخول به فرانسه نمود.

به گزراش اسپوتنیک، فرانسه روز پنج شنبه اعلام کرد که تحریم ها شامل ممنوعیت سفر بر 18 شهروند سعودی مرتبط با قتل روزنامه نگار عربستان سعودی جمال خاشقجی تحویل داده است و هشدار داده است که بعد از نتایج تحقیقات کنونی تعداد شهروند های سعودی درج لست تحریمات فرانسه می تواند بیشتر شود.

تلاش بن سلمان برای بستن پرونده ترور خاشقجی - اسپوتنیک افغانستان
تلاش بن سلمان برای بستن پرونده ترور خاشقجی

وزارت خارجه در بیانیه ای اعلام کرد: "قتل آقای خاشقجی یک جرم گرانش شدید است که علاوه بر همه علیه آزادی مطبوعات و حقوق اساسی نیز میباشد و آنها باید محاکمه شوند."
فرانسه می خواهد که به هر نحوی که ممکن است، چنین اقدامات عملی شود. از مسئولین سعودی انتظار می رود که واکنش شفاف، دقیق و کامل را در بررسی قتل خبرنگارانجام کند.

یادآوری می کنیم، که جمال خاشقجی خبرنگار منتقد عربستان سعودی، برای روزنامه واشنگتن پست ایالات متحده کار می کرد و از سال 2017 به بعد در این کشور زندگی می کرد. او در 2 اکتوبر پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول در ترکیه ناپدید شد. در شب ۲20 اکتوبر، رسانه های دولتی عربستان سعودی پیام دادستان کل کشور را منتشر کردند که با توجه به اطلاعات اولیه، خاشقجی در درگیری با کارکنان کنسولگری این کشور در استانبول جان باخته است. اما در این حال، دادستانی استانبول کشتن خاشقجی را عمدی خواند.
بر اساس بیانیه لوی سارنوالی عربستان سعودی، به ظن کشتن خاشقجی 21 نفر بازداشت شده اند. برای پنج تن از این مظنونان حکم اعدام از طرف دادستان سعودی صادر شده و بقیه مظنونان منتظر مجازات طبق قوانین شریعت اسلامی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала