قانون جدید سویدن مبنی بر به‌رسمیت‌شناختن ازدواج با کودکان زیرسن

CC0 / Pixabay / قانون جدید سویدن مبنی بر به‌رسمیت‌شناختن ازدواج با کودکان زیرسن
قانون جدید سویدن مبنی بر به‌رسمیت‌شناختن ازدواج با کودکان زیرسن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سویدن پس از این ازدواج‌هایی که با افراد زیرسن در کشورهای دیگر انجام شده باشند را به‌رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش اسپوتنیک، پارلمان سویدن امروز (چهارشنبه، ۲۱ نومبر) با رای دادن به لایحهٔ قانونی مبنی بر به‌رسمیت نشناختن ازدواج‌های زیرسن که در کشورهای دیگر انجام گرفته باشد، پذیرفتن این ازدواج‌ها را منع ساخت. ازدواج‌های مذکور بدون در نظرداشت داشتن تابعیت سویدن و یا نداشتن آن، به‌رسمیت شناخته نمی‌شوند.

پولیس سویدن - اسپوتنیک افغانستان
سویدن به روند اخراج مهاجرین افغان ادامه خواهد داد

در خبرنامهٔ نشرشده توسط پارلمان سویدن آمده است: "پارلمان مبنی بر اینکه ازدواج‌های کودکان یک عمل خطرناکی است، با حکومت موافق می‌باشد. بسیار مهم است تا در سویدن همه‌گی از حق دفاع حقوقی از چنین ازدواج‌ها برخوردار باشند".

براساس قوانین فعلی سویدن، افراد زیرسن که دارای تابعیت سویدن نمی‌باشند و در هنگام ثبت ازدواج شان ۱۵ سال داشته اند، همسران شمرده می‌شوند. براساس قوانین جدید، این سن باید کمتر از ۱۸ سال نباشد.

هلن فریتزون، وزیر امور مهاجرین و معاون وزیر عدلیه سویدن گفته است: "در سویدن کودکان باید کودک باشند. براساس قانون، ازدواج یک کودک نباید در سویدن به‌رسمیت شناخته شود".

قرار است قانون جدید از تاریخ ۱ جنوری سال ۲۰۱۹ اجرا شود. ازدواج‌های عقد شده قبل از این تاریخ، به‌رسمیت شناخته خواهند شد.

براساس اطلاعات ادارهٔ مهاجرت سویدن، تنها در سال ۲۰۱۶ شمار رسمی افراد زیرسن که به عنوان همسر قانونی به سویدن آمده اند، ۱۳۲ تن می‌باشد. از میان این افراد ۱۲۹ تن شان را دختران و ۳ تن دیگر را پسران زیرسن تشکیل می‌دهند. اما شمار غیررسمی این افراد بیشتر می‌باشد. اکثریت این افراد از کشورهایی چون افغانستان، عراق و سوریه به سویدن آمده اند که به‌طور اوسط ۱۶ تا ۱۷ سال سن دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала