واکنش پکن به قصد امریکا مبنی بر اخراج چین از سازمان تجارت جهانی

© AP Photo / Andy Wongواکنش پکن به قصد امریکا مبنی بر اخراج چین از سازمان تجارت جهانی
واکنش پکن به قصد امریکا مبنی بر اخراج چین از سازمان تجارت جهانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه چین نسبت به فراخوان‌های برخی از مقامات امریکا در باره اخراج این کشور از سازمان تجارت جهانی واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، گن شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین می‌گوید که نظر های برخی از مقامات امریکا در باره اینکه چین از سازمان تجارت جهانی اخراج شود را بی معنا گفته و تجلی سیاست استفاده ناهنجار از روز و ترور روانی است.

امریکا بار دیگر چین را به سرقت متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا یکبار دیگر چین را به سرقت متهم کرد

سخنگوی رسمی وزارت خارجه چین روز پنج شنبه ضمن بیان این مطلب خاطرنشان ساخت: "سازمان تجارت جهانی یک ساختار چند جانبه است نه یک ساختار امریکایی. همه کشور عضو سازمان تجارت جهانی در برابر یکدیگر برابر هستند و طبق دستورات ایالات متحده عمل نمی‌کنند".
وی یادآور شد که امریکا اخیرا از یونسکو، شراکت ترنس-پسیفیک، پیمان آب و هوایی پاریس، برجام و تعداد دیگری از توافق های بین‌المللی خارج شده است و بتازگی حتی تهدید کرده از سازمان تجارت جهانی خارج شود.
شوانگ متذکر شد اختلاف نظر های فعلی در سازمان جهانی تجارت را می‌توان از طریق گفتگو و رایزنی حل و فصل کرد و در پایان گفت: "ما بزرگترین قدرت تجاری جهان و دومین اقتصاد بزرگ در جهان استیم و اگر امریکا جرات می‌کند بگوید که حتی چین را باید از سازمان تجارت جهانی اخراج کرد، درباره دیگر کشورها چه می‌توان گفت؟ کشور بعدی کدام خواهد بود؟"
پیشتر کوین هاست، رئیس شورای مشاوران اقتصادی ریاست‌جمهوری امریکا رفتار چین در سازمان جهانی تجارت را نامناسب خوانده و مسئله احتمال اخراج چین از این سازمان تجاری را مطرح کرده بود.
سازمان تجارت جهانی، یک سازمان بین‌المللی است؛ که قوانین جهانی تجارت را تنظیم و اختلافات بین اعضا را حل و فصل می‌کند. اعضای سازمان تجارت جهانی کشورهایی هستند که موافقت‌نامه‌های (حدود 30 موافقت‌نامه) این سازمان را امضا کرده‌اند. مقر سازمان تجارت جهانی در ژنو، سویس قرار دارد. تا سال 2016 تعداد 164 کشور عضو این سازمان شده‌اند. افغانستان در حال حاضر جدیدترین عضو این سازمان محسوب می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала