عبدالله عبدالله: گروه طالبان در روند گفت و گوهای صلح چندان جدی نیست

© Sputnikعبدالله عبدالله: گروه طالبان در روند گفت و گوهای صلح چندان جدی نیست
عبدالله عبدالله: گروه طالبان در روند گفت و گوهای صلح چندان جدی نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان تاکنون عزم جدی برای آغاز مذاکرات صلح از خود نشان نداده و این نشان می دهد که این گروه چندان در این باره جدی نیست.

ترامپ: ما برای آوردن صلح در افغانستان مصروف مذاکرات بسیار جدی هستیم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: ما برای آوردن صلح در افغانستان مصروف مذاکرات بسیار جدی هستیم
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فرانسه، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان با اشاره به این موضوع تصریح کرد، که باوجود تلاش واشنگتن گروه طالبان عزم جدی برای آغاز مذاکرات صلح ندارند.

رئیس اجرایی دولت افغانستان گفت: هر چند هنوز زود برای قضاوت زود است اما طالبان تا کنون نشانه‌ای از اینکه این گروه برای پایان جنگ جدی است از خود نشان نداده است.

در یک ماه اخیر «زلمی‌خلیلزاد» مشاور ارشد وزارت خارجه امریکا دوباره به دیدار اعضای طالبان در قطر رفته و درباره آغاز گفت‌وگوهای صلح با این گروه صحبت کرده است.

اگر چه امیدواری‌ها درباره آغاز احتمالی گفت‌وگوهای صلح بین دولت افغانستان و گروه طالبان افزایش یافته است، اما کارشناسان بر این باورند که عدم اعتماد طالبان به امریکا مانع پیشرفت تلاش‌های صلح شده است.

با وجود اینکه طالبان به امریکا اعتماد ندارد، اما این کشور تلاش می‌کند تا با حذف کشورهای منطقه نقش محوری را در گفت‌وگوهای صلح با گروه طالبان ایفا کند.

گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد، که اگر امریکا با طالبان مذاکره کند باز هم احتمال اینکه دو طرف به توافق برسند بسیار پائین است زیرا طالبان می‌داند که امریکا قابل اعتماد نیست.

یادآوری می کنیم، که دونالد ترامپ درباره گفت و گوهای صلح افغانستان گفته است، که امریکا برای آوردن صلح در افغانستان مصروف مذاکرات جدی است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала