واگذاری نظارت بر بندر الحدیده یمن به سازمان ملل

© AFP 2023 / Nabil Hassan Военнослужащие в порту Ходейда, Йемен
Военнослужащие в порту Ходейда, Йемен - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان ملل از آمادگی حوثی ها برای واگذاری نظارت بر مدیریت بندر الحدیده یمن به این سازمان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی سازمان ملل امروز (جمعه) اعلام کرد: سازمان ملل آماده ایفای نقش نظارتی بر مدیریت بندر الحدیده یمن است.
پیشتر گزارش داده شد که مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن نیز وارد الحدیده شد.
فرستاده سازمان ملل در امور یمن روز جمعه وارد الحدیده شد تا از نزدیک در جریان اوضاع آن و تجاوزات ائتلاف سعودی به این شهر بندری، قرار بگیرد.
مارتین گریفیتس در راستای تلاش برای برگزاری دور جدید مذاکرات صلح یمن در سویدن، چهارشنبه گذشته به صنعاء رفت و با تعدادی از مسئولان انصارالله از جمله سید عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله و مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن دیدار و درباره مسایل مختلف مربوط به این کشور از جمله الحدیده گفتگو کرد.
شهر بندری الحدیده که در غرب یمن و در ساحل دریای سرخ قرار دارد، تنها راه ارتباطی دولت نجات ملی یمن به خارج است و بیش از 75 درصد از واردات و کمک‌ها به این کشور از این بندر صورت می‌گیرد.
ائتلاف سعودی-اماراتی در هفته های اخیر با وجود هشدار‌های سازمان‌های بین المللی درخصوص به خطر افتادن جان غیرنظامیان در الحدیده، حمله به آن را آغاز کرد. اما این ائتلاف متجاوز با وجود حملات سنگین آن با مشارکت نیرو‌های امریکایی، تاکنون متحمل خسارت‌ها و تلفات سنگینی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала