کمک 4.6 میلیون دالری جاپان برای بهبود زیرساخت‌های مرزی افغانستان-تاجیکستان

© Sputnik / Amir Isaev /  مراجعه به بانک تصاویر کمک 4.6 میلیون دالری جاپان برای بهبود زیرساخت‌های مرزی افغانستان-تاجیکستان
کمک 4.6 میلیون دالری جاپان برای بهبود زیرساخت‌های مرزی افغانستان-تاجیکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جاپان برای بهبود زیرساخت‌های مرزی در تاجیکستان و افغانستان به «دوشنبه» 4.6 میلیون دالر کمک بلاعوض اختصاص می دهد.

طبیعت تاجیکستان - اسپوتنیک افغانستان
گزارش تصویری از مرز افغانستان با تاجیکستان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارسی رو، جاپان به منظور بهبود زیرساخت ها در مرز تاجیکستان و افغانستان به «دوشنبه» حدود 4.6 میلیون دالر کمک بلاعوض می کند.

مراسم امضا توافقنامه ارائه کمک بلاعوض برای اجرای فاز دوم پروژه «توسعه همکاری های مرزی از طریق مدیریت موثر مرز بین تاجیکستان و افغانستان» در محل وزارت امور خارجه تاجیکستان در شهر دوشنبه برگزار شد.

این سند از سوی « هیدکی تانابه» رئیس نمایندگی آژانس همکاری های بین المللی جاپان (جایکا) و «پراتیبها مهتا» نماینده برنامه رشد سازمان ملل در تاجیکستان به امضا رسید.

به منظور اجرای این پروژه دولت جاپان 506 میلیون ین جاپانی (حدود 4.6 میلیون دالر) تخصیص داده است.

هدف از این طرح ترویج ثبات و امنیت در مناطق مرزی تاجیکستان و افغانستان و همچنین کمک به افزایش سطح رفاه گروه های آسیب پذیر مناطق مرزی می باشد.

مهتا در سخنانی پس از امضای این سند گفت: وجود گذرگاه در مرز تاجیکستان و افغانستان برای تقویت امنیت منطقه اهمیت حیاتی دارند.

وی افزود: ساخت گذرگاه مرزی جدید و مدرن «لنگر» که یک ماه پیش برای استفاده در اختیار دولت تاجیکستان قرار داده شد یک مقطع تاریخی در چارچوب فاز اول این پروژه به شمار می رود.

نماینده برنامه رشد سازمان ملل در تاجیکستان گفت: مرحله دوم این پروژه با هدف ارتقاء امنیت مرزی، از جمله تجارت مرزی و توسعه اقتصاد محلی صورت خواهد گرفت.

هیدکی تانابه در سخنانی گفت: ما خوشحالیم که در مرحله دوم این پروژه «جایکا» همچنان به توسعه زیرساخت های مرزی تاجیکستان — افغانستان از جمله ساخت گذرگاه مرزی «کاکل» و خرید تجهیزات مدرن برای حفاظت از مرز دولتی ادامه خواهد داد.

وی افزود: در چارچوب فاز جدید پروژه مذکور تاکید بیشتری بر هماهنگی و همکاری برای ترویج همکاری های اقتصادی خواهد شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала