ترامپ: ما برای آوردن صلح در افغانستان مصروف مذاکرات بسیار جدی هستیم

© REUTERS / Kevin Lamarqueترامپ: ما برای آوردن صلح در افغانستان مصروف مذاکرات بسیار جدی هستیم
ترامپ: ما برای آوردن صلح در افغانستان مصروف مذاکرات بسیار جدی هستیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا گفته است، که کشورش برای آوردن صلح در افغانستان مصروف مذاکرات جدی است.

واکنش ها درباره دیدار زلمی خلیلزاد با نمایندگان طالبان - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ها درباره دیدار زلمی خلیلزاد با نمایندگان طالبان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، روز پنج‌شنبه (۱ قوس) در یک کنفرانس تیلیفونی با سربازان امریکایی مستقر در افغانستان به خاطر تجلیل از «روز شکرگزاری» صحبت کرده است.

او در این کنفرانس تیلیفونی گفته است، که به نظر می‌رسد مردم افغانستان از جنگ خسته شده‌اند.

هرچند او گفته است، که امریکا در حال حاضر سرگرم مذاکرات صلح حکومت افغانستان با گروه طالبان است اما همچنان گفته است که او نمی‌داند که این مذاکرات به نتیجه خواهد رسید یا خیر.

پس از آن رئیس‌جمهور ایالات متحده‌ی امریکا در ایالت فلوریدای این کشور به خبرنگاران گفته است:- "ما اکنون در حال مذاکرات بسیار جدی در افغانستان هستیم که شاید بسیاری مردم در مورد آن چیزی ندانند، این بار اول خواهد بود. ببینیم که چه اتفاق می‌افتد، اگر موفق شود بسیار یک چیز بزرگ خواهد بود و از آن خرسند خواهم شد".

یادآوری می کنیم، که دونالد ترامپ این اظهارات را در حالی مطرح کرده است، که به تاریخ ۲۹ قوس سال روان دور دوم سفر زلمی خلیلزاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت امور خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان به افغانستان و کشورهای منطقه به پایان رسید.

آقای خلیلزاد در جریان این دو سفر ضمن دیدار با سران حکومت‌های افغانستان، پاکستان، عربستان سعودی، امارات متحده‌ی عربی و قطر، با نمایندگان طالبان در قطر نیز دیدار کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала